بانک مرکزی مجوزعضویت دو موسسه برای رتبه بندی اعتباری را صادر کرد

مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران:

مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران از صدور مجوز عضویت دو موسسه برای رتبه بندی ارایه تسهیلات خبر داد و گفت: از این پس موسسات مالی و اعتباری عسکریه و ثامن الائمه نیز می توانند برای پرداخت تسهیلات، مشتریان را رتبه بندی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازایرنا،محمد جلیلی افزود: موسسات مالی و اعتباری دیگر نیز می توانند پس از دریافت مجوز از بانک مرکزی ، از سیستم اعتبارسنجی مشتریان برای پرداخت تسهیلات بهره گیری کنند.

وی با بیان این که، ماهیت شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران ، رتبه بندی اعتبار افراد برای دریافت تسهیلات است، گفت: این شرکت علاوه بر رتبه بندی افراد برای ارایه تسهیلات می تواند گشایش های اعتباری خاص، بدهی های مالیاتی ، گمرکی و حتی بدهی افراد به سازمان تامین اجتماعی را شناسایی کند.

وی با اشاره به این که ، وضعیت مالی افراد ارتباطی به خوش حسابی آن ها ندارد ،اظهار داشت: رفتار اعتباری افراد در پرداخت بدهی ها از اهمیت ویژه ای برای اعتبار سنجی برخوردار است.

جلیلی تصریح کرد: بانک ها روزانه 10 هزار استعلام از این شرکت برای پرداخت تسهیلات انجام می دهند و این شرکت در دو ماهه گذشته نیز حدود 400هزار گزارش به بانک ها ارایه کرده است.

بر اسا ساین گزارش،شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران به عنوان یکی از هفت نهاد مالی جدید با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و مشارکت تمامی بانک‌های کشور و برخی از شرکت‌های بزرگ بیمه و لیزینگ در آبان ماه 1385 به صورت سهامی خاص تاسیس شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −    =  21