۲۰شهریور، اعلام نتایج نهایی آزمون دکترا

مشاور عالی رییس سازمان سنجش گفت: ‌نتایج قطعی آزمون دکترا 20 شهریور ماه و بعد از انجام مصاحبه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسین توکلی، مشاور عالی رییس سازمان سنجش گفت: از مجموع 178453 نفر افرادی که برای آزمون دکترا ثبت نام کردند، 34000 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که نتایج نهایی آن اواخر شهریور در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی افزود: در آزمون دکترای سال 91 تعداد 178453 ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 152269 نفر در آزمون تخصصی در نوبت صبح شرکت کردند و باید بگویم که از این تعداد نیز 150333 نفر در آزمون عمومی که در نوبت بعد از ظهر بود حضور داشتند.

وی تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون و اسامی 34 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته روز دوم خرداد ماه در سایت سنجش اعلام شد و بر اساس زمان بندی پیش بینی شده، داوطلبان از روز چهارم خرداد برای دریافت دفترچه و انتخاب رشته اقدام کردند و از تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته 32869 نفر و به عبارت دیگر96 و 67 صدم درصد انتخاب رشته کردند.

توکلی ادامه داد: اسامی معرفی شدگان برای مصاحبه و دیگر مراحل گزینش بر اساس انتخاب رشته، حداکثر در سه کد رشته محل در دهه سوم خرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش بر اساس زمان و دانشگاه و موسسات آموزش عالی اعلام می‌شود تا در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش شرکت کنند.

وی تاکید کرد: گزینش نهایی گزینش نهایی مطابق قوانین مصوب و دستورالعمل ابلاغی و بر اساس نمره کل نهایی که 80درصد نمره کتبی، 20 درصد معدل کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد با ضریب 1 و اعلام نتیجه مصاحبه با ضریب 2 انجام و فهرست اسامی در تاریخ 20 شهریور 91 از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1