افزایش فساد مالی در نظام بانکی انگلیس

وزیر بازرگانی انگلیس در واکنش به موارد متعدد افشای فساد در سیستم مالی و بانکی انگلیس این سیستم را به یک چاه فاضلاب بزرگ تشبیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پس از آن که دستگاه قضایی انگلیس روز شنبه موسسه مالی و بانکی بارکلی را به جرم دستکاری در اطلاعات و آمار جریمه کرد انتقادات از وضعیت فساد گسترده در سیستم بانکی این کشور افزایش یافته است .

وینس کیبل وزیر بازرگانی انگلیس در اظهاراتی بی سابقه سیستم مالی این کشور را به چاه فاضلاب بزرگ تشبیه کرده است . کن کلارک وزیر دادگستری انگلیس نیز تاکید کرد بانکدارانی که مرتکب جرائم مالی بزرگ می شوند باید هر چه سریع تر محاکمه شوند.

 بر اساس این گزارش ، اد میلیبند رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن انتقاد شدید از وضعیت کنونی سیستم بانکی این کشور تاکید کرد میزان اعتبار سیستم بانکی انگلیس در بین مردم این کشور به شدت کاهش داشته است و کلمه بانکدار طی سالهای اخیر به یک واژه توهین آمیز تبدیل شده است .

وی افزود: مردم انگلیس خواستار تحقیق و تفحص کامل و فراگیر از سیستم بانکی انگلیس و بانکداران بزرگ این کشور هستند . نهادهای قضایی انگلیس و آمریکا به تازگی موسسه مالی بارکلی را به جرم دستکاری اطلاعات و امار در سال های 2005 تا 2009 میلادی به پرداخت 453 میلیون دلار جریمه محکوم کرده اند . انتشار این خبر موجب افزایش خشم و نگرانی مردم انگلیس نسبت به عملکرد سیستم بانکی این کشور شده است .

رویال بانک اسکاتلند نیز که سال 2008 میلادی با منابع مالی دولتی از ورشکستگی نجات یافته است با اتهامات مشابهی روبرو است و قرار است دستگاه قضایی انگلیس تحقیقات وسیعی را از این بانک آغاز کند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  −  7  =