رگزاری گردهمایی صد و چهل و هشتم انجمن روابط عمومی ایران

رگزاری گردهمایی صد و چهل و هشتم انجمن روابط عمومی ایران

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این گردهمایی که با حضور جمعی از مدیران، استادان، کارشناسان و فعالان عرصه روابط عمومی، دانشجویان و علاقمندان به این حوزه برگزار شد،  امیرعبدالرضا سپنجی استادیار دانشگاه در خصوص موضوع مخاطب شناسی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی سخنرانی کرد.
وی با اشاره به مفهوم Use که همانا استفاده اختیاری و هدفمند افراد از رسانه ها ، به عنوان موجوداتی فعال و گزینشگر است و همچنین بیان ویژگی های افراد آن سوی رسانه ها، مبتنی بر این مفهوم، به تشریح ارتباط مخاطبان و رسانه ها و نظریه های مربوط به آن پرداخت.
سپنجی  ادامه داد: با اتکاء به نظریه اتکینسون در روانشناسی، مخاطب پنداری را می توان نوعی خیالبافی و ناهشیاری جمعی دانست. در حقیقت عدم شناخت ماهیت و کارکرد رسانه ها، عدم درک تحولات جهانی و مقتضیات رسانه ها و همچنین دستمایه قرار دادن دیدگاه های مخاطب پندارانه باعث می شود فرصت های مختلف ارتباطی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی از دست برود.
این استاد دانشگاه به راه حل این معضل اشاره کرده و خاطرنشان کرد: شناخت و درک تحولات نظری و عملی عرصه های رسانه ای باعث گشودن زوایای پنهان این موضوع در نگاه متخصصان و پژوهشگران علوم‌ارتباطات‌ و روابط عمومی و همچنین مسوولان شده که در نتیجه آن همدلی، درک صحیح و همه جانبه بین متخصصان و نخبگان حوزه روابط عمومی و رسانه ها، مردم و حکومت ایجاد می شود.

بر اساس این گزارش، انجمن روابط عمومی ایران با هدف افزودن دانش و اطلاعات متخصصان و صاحبنظران کشور در عرصه روابط عمومی اقدام به برگزاری گردهمایی های ماهانه با حضور استادان این حوزه می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  ⁄  14  =