ضرورت گذار از شعب متصدی به مشاور محور/ عملیات بانکی از طریق سیستم‌های الکترونیک انجام شود

مدیر عامل بانک ایران زمین عنوان کرد:

مدیر عامل بانک ایران زمین با اشاره به اینکه شعبه‌مداری باید جای خود را به مشتری‌مداری بدهد، گفت: کار شعبه باید تنها مشاوره به مشتریان باشد و کارهای مربوط به عملیات بانکی از طریق سیستم‌های الکترونیک انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس حسین مهدوی نجم‌آبادی  با بیان اینکه افزایش تعداد بانک‌ها به گسترش فضای رقابتی کمک می‌کند اظهار داشت: هر چقدر تعداد بانک‌ها افزایش یابد، موجب می‌شود بانک‌ها برای جذب مشتری خدمات خود را از نظر کیفی و کمّی افزایش دهند.

وی افزود: در تمام کشورها برای تعداد بانک‌ها حد و حدودی تعیین نمی‌شود، مشروط بر اینکه بتوانند در بازار رقابت کنند؛ بنابراین اگر بانک‌ها افزایش یابند مشکلی در فضای اقتصادی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه باید در بخش‌هایی که کمتر توجه شده سرمایه‌گذاری شود، گفت: بانک‌های جدید برای جذب مشتری باید خدمات جدیدی به مشتریان ارائه کند و از طرف دیگر سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی صورت گیرد که تاکنون به آنها توجه نشده است.

مدیر عامل بانک ایران زمین تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از بخش‌هایی که سرمایه‌گذاری چندانی در آن صورت نگرفته، صنعت فرش و صنایع دستی است؛ بنابراین بانک‌ها در آینده مجبور می‌شوند در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که تاکنون به آن توجه نشده است.

وی در خصوص میزان شعب بانک ایران زمین و برنامه آینده آن برای افزایش شعب گفت: هم‌اکنون براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، میزان شعب بانک تا پایان سال به 400 واحد خواهد رسید که البته بخشی از این شعب مربوط به مؤسسه اعتباری مولی‌الموحدین بوده که ما ملزم به دراختیار گرفتن آن بودیم.

مهدوی نجم‌آبادی افزود: به اعتقاد بنده شعبه‌مداری باید جای خود را به مشتری‌مداری بدهد و بانک‌ها در این راستا باید سیستم‌هایی را پیاده کنند تا مشتریان بتوانند در تمام نقاط کشور از خدمات بانک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعداد شعب باید محدود شود، اظهار داشت: کار شعبه باید تنها مشاوره به مشتریان باشد و کارهای مربوط به عملیات بانکی از طریق سیستم‌های الکترونیک انجام شود.

وی ادامه داد: اختصاص بخشی از منابع به سرمایه ثابت اقتصادی نیست و باید با حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری فعالیت کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ریزی در این راستا صورت گرفته گفت: در این مدت همه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات به صورت الکترونیک فراهم شده و هدف اصلی ما در گام بعدی این است که خدمات جدیدی ارائه دهیم که در سایر بانک‌ها وجود نداشته باشد.

مدیر عامل بانک ایران زمین در پاسخ به این سؤال که برای انعقاد با صندوق توسعه ملی اقداماتی صورت گرفته گفت: تقاضای قرارداد به مسئولان صندوق توسعه ارائه شده و آنها با این تقاضا موافقت کرده‌اند، اما مبلغ قرارداد هنوز مشخص نیست.

وی در مورد رویکرد بانک ایران زمین در پرداخت تسهیلات گفت: بانک ایران زمین یک بانک تازه تأسیس است، اما حدود 70 درصد از تسهیلات خود را در سال گذشته به تولید اختصاص داد.

وی در خصوص گلایه‌های تولیدکنندگان از عدم دسترسی به منابع بانکی بیان کرد: بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی دارای معوقات هستند و به همین دلیل امکان دریافت تسهیلات را ندارند، ولی بنگاه‌هایی که معوقات بانکی ندارند، مشکلی برای دریافت تسهیلات نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: اگر منابع بانک‌ها به معوقه تبدیل شود، فرصت فعالیت از تولیدکننده دیگر سلب خواهد شد، بنابراین باید به تولیدکنندگانی تسهیلات پرداخت کرد که دارای معوقات بانکی نباشند.

وی با اشاره به مساعدت‌های بانک مرکزی در تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم دیرکرد تولیدکنندگان، افزود: علی‌رغم همه این کمک‌ها، برخی‌ دائماً انتقاد می‌کنند و به نظر می‌رسد به ایراد گرفتن عادت دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −    =  84