مهمانانی که امروز به اجلاس سران پیوستند

ورود هیات‌های سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در حالی ادامه دارد که به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه قرار است تا امشب بیش از 40 هیات از سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها وارد تهران شوند.

به گزارش ایسنا تا فردا محمد مرسی، رییس‌جمهور مصر وارد تهران خواهد شد؛ ولی به طور کلی تا پایان امشب اکثر هیاتهای شرکت‌کننده در اجلاس جنبش غیرمتعهدها وارد تهران می‌شوند مگر هیاتهایی که قرار است در روز دوم اجلاس سران سخنرانی داشته باشند.

نکته قابل توجه در خصوص ورود هیاتهایی که در سطح وزیر خارجه در نشست وزیران شرکت کرده‌اند این است که پیش از این اعلام شده بود که حدود 50 وزیر خارجه در نشست وزیران شرکت می‌کنند؛ اما این تعداد در حال حاضر به 55 هیات در سطح وزرای خارجه رسیده است و با توجه به همراهی وزرا با سران کشورها تعداد وزرای خارجه‌ی که در اجلاس حضور می‌یابند به حدود 70 تن می‌رسد؛ همچنین حدود 50 هیات در سطح سران کشورهای عضو در اجلاس شرکت خواهند کرد.

بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، که در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد اظهار امیدواری کرد که صحبت‌های سازنده‌ای با مسئولان ارشد جمهوری اسلامی داشته باشد، بعد از ظهر امروز وارد تهران شد.

همچنین حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان نیز عصر امروز در راس هیاتی عالی‌رتبه برای شرکت در اجلاس تهران وارد فرود گاه مهرآباد شد.

با نگاهی به هیات‌های سران کشورهای عضو غیر متعهدها که تا امروز وارد تهران شده اند می‌توان دید که هند با 150 نفر از جمله 40 خبرنگاری که نخست‌وزیر این کشورا را همراهی می کردند بیشترین تعداد هیئت همراهی که تا این لحظه برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها وارد تهران شدند را به خود اختصاص داد.

همچنین از جمله مهمترین مقاماتی که تا عصر امروز به کشورمان سفر کرده اند می توان به وزیران خارجه لیبی، کویت، دولت خودگردان فلسطین، افغانستان، لبنان، پاکستان، عراق، کوبا، آفریقای جنوبی، سنگال، هند، اندونزی، بولیوی، تایلند و الجزایر اشاره کرد.

دیدار بانکی مون با رهبری

دبیرکل سازمان ملل با رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل مهم جهانی دیدار کرد.

به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل عصر امروز با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

گفتگو در خصوص مسائل مهم جهانی از محورهای دیدار بان کی مون با مقام معظم رهبری بود.

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  7  =