توسعه همکاری‌ بیمه‌ای ایران با غیر متعهدها

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به فرصت بسیار مناسب حضور اعضای جنبش عدم تعهد، درصدد شناسایی و برقراری ارتباط با بیمه‌گران این کشورها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد کریمی در همایش نمایندگان شرکت بیمه رازی با اشاره به اهمیت مشتری‌مداری در صنعت بیمه گفت: در تعالی مدیریت، همه ذینفعان اعم از سهامداران، مشتریان و مدیران باید در نظر گرفته شوند و سیاست‌ها باید به گونه‌ای باشد که ناظر، بیمه‌گذار و سهامدار رضایت داشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با در نظر گرفتن همه افراد و ذینفعان است که امکان توسعه فعالیت‌های شرکت به وجود می‌آید.

* سهم 60 درصدی بیمه زندگی در اروپا و 8 درصدی در ایران

کریمی با اشاره به اهمیت بیمه‌های زندگی در دنیا گفت: ضریب نفوذ صنعت بیمه تحول پیدا نمی‌کند، مگر با کمک بیمه‌های عمر و در واقع سود شرکت‌های بیمه و آرامش بیمه‌گذاران در توسعه بیمه‌های زندگی است.

وی افزود: در حال حاضر 80 درصد پرتفوی صنعت بیمه‌ ژاپن و 60 درصد پرتفوی بیمه‌ اروپا مربوط به بیمه‌های زندگی است، اما این رقم در کشور ما 8 درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه پرتفوی صنعت بیمه کشور در حال حاضر به رقم 10 هزار میلیارد تومان رسیده گفت: این رقم در مقایسه با کشورهای دیگر مناسب نیست و ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه این امر در کشور وجود دارد.

* شبکه فروش تقویت شود

وی در خصوص توسعه شبکه فروش گفت: شبکه فروش باید با توجه به رویکردهای شرکت فعالیت‌های خود را گسترش دهد و شرکت‌های بیمه نیز به منظور تحرک و تلاش مضاعف در شبکه فروش، اختیار بیشتری به آنها بدهند.

کریمی ادامه داد: در این راستا، آیین‌نامه نمایندگی و فروش در شورای عالی بیمه، اصلاح شده و به زودی به شرکت‌های بیمه ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص بیمه‌های شخص ثالث اظهار داشت: با توجه به ارتقاء فرهنگ رانندگی و توسعه بیمه، وضعیت در این زمینه بهبود یافته و همچنین در خصوص پرونده‌های زندانیان ماده 10 قانون بیمه شخص ثالث، ‌این پرونده‌ها به روز شده و کسی به این دلیل در زندان نیست.

کریمی با بیان اینکه  رقابت و کسب بازارهای جدید در این صنعت جدی است، ادامه داد: شرکت‌های متقاضی ورود به بازار با انگیزه هستند، بنابراین نیاز است که شرکت‌های فعلی، قیمت تمام‌شده خدمات خود را کاهش داده و به طور جدی در این زمینه تلاش کنند.

*  گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای با اعضای جنبش عدم تعهد

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در کشور گفت: با توجه به برگزاری این اجلاس، فرصت بسیار خوبی برای کشور ما ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به  این اجلاس بنا داریم با شرکت‌های بیمه بین‌المللی کشورهایی که عضو جنبش هستند ارتباط برقرار کنیم و فعالیت‌های برون‌مرزی خود را گسترش دهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در شرایطی که کشورهای بیگانه مجوز فعالیت‌های بیمه‌ای بین‌المللی ما را لغو کرده‌اند، با کمک شرکت‌های بیمه داخلی کنسرسیومی تشکیل شد تا تمام بیمه نفت‌کش‌ها در داخل کشور انجام شود و اعلام کردیم که حاضریم شناورهای دیگر کشورها را نیز بیمه کنیم.

وی گفت: پس از اعلام این خبر، برخی از کشورها که فعالیت خود را با ایران قطع کرده بودند، مجدداً درخواست ادامه همکاری با ایران را مطرح کردند و این درخواست‌ها هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

کریمی تصریح کرد: پیشرفت ما در این زمینه به گونه‌ای است که درحال حاضر کار ارزیابی و محاسبه ریسک و خسارت نفت‌کش‌ها هم در داخل کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای نمایندگان و کارگزاران بیمه در کشور گفت: شرکت‌های بیمه می‌توانند کارگزاران داخلی خود را برای آموزش به خارج از کشور بفرستند و با توجه به این ظرفیت ما می‌توانیم برای توسعه فعالیت‌‌های بین‌المللی و قبولی و واگذاری تعهدات، عمل کنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  69  =