رشد بانک‌های آمریکایی همچنان منفی است

تا پایان 2013

در حالی که اغلب بانک‌های آمریکایی طی چهار سال گذشته بخش مالی را خود را مستحکم‌تر کردند، تهدیدهای پنهانی اقتصاد بدان معناست که چشم انداز این صنعت در 12 تا 18 ماه آینده همچنان منفی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شاپرک شین جونز نائب رییس موسسه نرخ گذاری مودی می‌گوید: چشم انداز منفی ما… منعکس کننده چالشی داخلی در محیط عملیاتی این صنعت است که با توجه به روند تعیین نرخ سود، نرخ بیکاری زیاد، رشد ضعیف اقتصادی و عدم قطعیت در سیاست‌های مالی طولانی‌تر شده است.

علاوه بر آن تهدید گسترش بحران بدهی اروپا به این قاره روند بهبود اقتصادی در آمریکا را کند می‌کند و بانک‌ها را در معرض خطر شوک‌های ناگهانی قرار می‌دهد.

مشکلات اقتصادی که در صنعت وجود دارد، از جمله افزایش چشمگیر مالیات‌ها و کاهش هزینه های دولتی یکی از برنامه های اصلی دولت است که در اوایل سال آتی میلادی اجرا می‌شود.
بحران مالی سبب شد میانه شاخص اعتبار بانکی آمریکایی 2 درجه کاسته شده و از A1/Prime-1 به A3/Prime-2 برسد.

اما در نرخ گذاری و بررسی سال‌های گذشته چشم انداز اغلب بانک‌ها به طور تثبیت شده ای روند مثبت را طی کرده است که دلیل آن هم سرمایه های زیاد برای پوشش خسارات احتمالی بود. با این وجود بانک‌ها هنوز هم در وضعیت بهبود قرار دارند و اصطلاح «تهدید واضح برای اقتصاد» بدان معناست که چشم انداز صنعت همچنان منفی باقی خواهد ماند.

 

منبع: لس‌آنجلس تایمز
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24