فردا؛ آغاز ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی پیام نور

مشاور عالی سازمان سنجش گفت:‌ ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور از فردا 12 مهر از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین توکلی با اشاره به جزئیات آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور اظهار کرد: ثبت نام این آزمون از فردا سه‌شنبه 12 مهر آغاز می‌شود و تا 18 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به سایر مراحل برگزاری این آزمون اظهار کرد: داوطلبان پس از ثبت نام از 14 تا 20 مهرماه برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی مهلت دارند.

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج

وی با بیان اینکه آزمون فراگیر کارشناسی امسال 24 آذرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: نتایج نهایی این آزمون نیز بهمن ماه اعلام خواهد شد.

برگزاری یک آزمون برای 2 دوره پذیرش

وی با اشاره به برخی از تغییرات این آزمون نسبت به دوره‌های گذشته گفت: در این دوره از آزمون علاوه بر فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی، دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی نیز می‌توانند ثبت نام کنند و در صورت قبولی از مهر 92 دوره تحصیلی آنها آغاز خواهد شد. به عبارت دیگر امسال یک دوره آزمون برای دو دوره پذیرش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون بر روی سایت سازمان سنجش اظهار کرد: ‌در این دفترچه شرایط ثبت نام، شرایط برگزاری، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی، رشته‌های تحصیلی و منابع درسی آزمون منتشر شده است.

نحوه پذیرش و انتخاب رشته

دکتر توکلی با اشاره به نحوه پذیرش داوطلبان آزمون فراگیر کارشناسی اظهار کرد: پذیرش داوطلبان به صورت منطقه‌ای و بومی گزینی صورت می‌گیرد و هر داوطلب تنها می‌تواند یک رشته را حداکثر در 20 کد رشته محل در استان محل سکونت یا اشتغال خود انتخاب کند. در همین راستا معدل کتبی دیپلم نظام جدید داوطلبان در گزینش نهایی 25 درصد تاثیر خواهد داشت.

هزینه ثبت‌نام و شهریه دوره دانشجویی

مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه متقاضیان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند گفت: مبلغ ثبت نامی نیز 65 هزار تومان تعیین شده که داوطلبان می‌توانند با استفاده از کارت‌های اینترنتی عضو شتاب این هزینه را پرداخت کنند.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به شهریه پذیرفته شدگان دوره دانش پذیری در دوره دانشجویی اظهار کرد: شهریه دوره ثابت 98 هزار تومان، هر واحد نظری 11 هزار و 283 تومان،‌دروس عملی کم هزینه 56 هزار و 418 تومان و شهریه دروس عملی پرهزینه و پایان نامه 127 هزار تومان تعیین شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −    =  86