افزایش دوبرابری آمار کلاهبرداری اینترنتی

در نیمه نخست سال جاری میلادی رخ داد:

در نیمه نخست سال جاری میلادی میزان کلاه‌برداری اینترنتی در غرب دو برابر شده است. این افزایش نرخ کلاه‌برداری‌های اینترنتی در حالی اعلام می‌شود که تعداد وب سایت‌های فیشینگ نیز رشد قابل توجهی داشته است.اکنون مجرمان با استفاده از وب، خانواده‌ها را هدف گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای شرکت شاپرک ،میزان پولی که از بانک‌های انگلیس بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن با اینترنت دزدیده شده است، بالغ بر 21.6 میلیون پوند است. در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته، این رقم نشان دهنده 28 درصد افزایش است.

این افزایش نرخ کلاه برداری‌های اینترنتی در حالی اعلام می‌شود که تعداد وب سایت‌های فیشینگ نیز رشد قابل توجهی داشته است.به طوری که حدود 111396 وب سایت در نیمه نخست سال جاری شناسایی شده‌اند که این امر بیانگر افزایشی 99 درصدی پدیده فیشینگ در مقایسه با همین بازه زمانی از 2011 است.

وب سایت‌های فیشینگ که طوری طراحی شده‌اند تا شبیه وب سایت‌های رسمی بانک‌های بزرگ و سایت‌های اجتماعی باشند، میلیون‌ها ایمیل را به آدرس‌های تصادفی می‌فرستند. یکی دیگر از راه‌های فریب مشتریان، جزییات ورود به وب سایت اصلی و کلمات رمز هست که از طریق تلفن، به فردی که تصور می‌شود کارمند بانک است، داده می‌شود.

بنیاد کارت انگلیس آمار کلاه‌برداری‌ها را منتشر کرده است. این آمار از زمان ورود کارت‌های نقدی تراشه و پین کد و کارت‌های اعتباری در 2005 است (که کلاه برداری از آن‌ها سخت‌تر است). این ارقام نشانگر افزایش میران کلاه برداری در انواع مختلف کارت‌ها با فناوری پایین هستند.

منبع:دیلی میل

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10