محورهای نخستین همایش بورس انرژی اعلام شد

دبیر نخستین همایش بورس انرژی محورهای این همایش را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمداسماعیل فدایی‌نژاد در گفت وگو با فارس با اشاره به برگزاری نخستین همایش بورس انرژی در 22 و 23 آبان در دانشگاه بهشتی اظهار داشت:تبیین ساختار بهینه معاملاتی در حوزه انرژی با نگاه به توسعه تعاملات حرفه ای میان بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی،انواع قراردادهای تسویه مالی در معاملات خریدو فروش، مدیریت ریسک معاملات سهام در حوزه نفت و انرژی و غیره از محورهای مهم مدنظر برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به مشارکت شرکت‌های پذیرفته شده در بورس همچون دانشگاه‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، کارگزاری‌ها، فعالان حوزه تولید و توزیع برق و غیره در برگزاری این همایش آن را نشان واقف بودن این نهادها بر اهمیت راه‌اندازی این بورس دانست و گفت:واکاوی ابعاد مختلف این بورس نوپا در کنار ایجاد زمینه تعامل متولیان و دست‌اندرکاران آن برای رفع تعارض‌ها و ابهامات کمترین دستاوردی است که از این همایش می توان متصور بود.

فدایی نژاد با اشاره به نقش بانک‌ها و موسسات مالی در توسعه بورس انرژی افزود: بی‌شک وجود این نهادها نقش انکار‌ناپذیری در توسعه این بورس دارد، ضمن آنکه جایگاه بورس انرژی در توسعه اقتصادی،ساختار مالی کشور و چالش‌های پیش‌روی معاملات انرژی و تخصصی سازی و جهت‌گیری‌های آتی نظام بانکی در صنعت نفت و برق تاثیر خواهد داشت.

وی در مورد اهداف پیش‌روی این بورس در هم ترازی آن با بورس‌های جهانی گفت: قطعا در اهداف ثانویه راه اندازی بورس ‌انرژی جهانی شدن آن نیز مدنظر قرار گرفته است. ضمن آنکه برای داشتن یک بورس موفق در سطح جهانی کافی است با نگاه به بورس‌های موفق دیگر کشورها  و الگو برداری مناسب و اجتناب از روش آزمون و خطا در این مسیر گام برداشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9