طرح سپاس آماده اجرا است

قائم مقام همراه اول در گفتگو با بانکداری الکترونیک:

حمید رضا نیکوفر ضمن تاکید بر لزوم ایجاد همگرایی ووحدت رویه جهت گسترش موبایل بنکینگ عنوان کرد: طرح سپاس در راستای ایجاد تمرکز در خدمات موبایل بنکبنگ بین شبکه بانکی و اپراتورهای تلفن همراه آماده اجرا بوده وتنها نیازمند هماهنگی بیشتر با بانک مرکزی و بانک ها است.

حمید رضا نیکوفر ، قائم مقام همراه اول ، در گفتگو با خبرنگار بانکداری الکترونیک ضمن تاکید برلزوم نصب نسخه های نرم افزاری موبایل بنکینگ بر روی سیم کارت عنوان کرد: در حال حاضر این خدمت با بانک سینا تحت عنوان همبانک وچند بانک دیگر صورت گرفته است که به نظر می سد بانک ها باید روی مسایل تبلیغاتی ان بیشتر کار کنند.

وی افزود: این سیستم مبتنی بر application نیست بلکه ussd است به طوریکه پس از ورود کد عملیات به صورت آنی انجام می شود واز امنیت بالاتری برخوردار است.

نیکوفر در پاسخ به این سوال که آیا بین اپراتورهای همراه  با بانک مرکزی توافقی بر سر وحدت رویه در این موضوع صورت گرفته است اظهار داشت:به اعتقاد من ایجاد این وحدت رویه وهمگرایی ضرورت دارد ودر حال حاضر نیز با بانک مرکزی ارتباطات مثبتی برای ایجاد این همگرایی صورت گرفته است تا مشترکین بتوانند سرویس راحت وامنی از این درگاه دریافت کنند .

قائم مقام همراه اول افزود: البته ابن مذاکرات جهت عملیاتی شدن طرحی به نام سپاس است که مانند شتاب عمل می کند ودر واقع هدف ان ایجاد تمرکز در خدمات موبایل بنکبنگ بین شبکه بانکی واپراتورهای تلفن همراه است به اعتقاد من مذاکرات سازنده ای دراین خصوص با بانک مرکزی صورت گرفته است وبه زودی مسایل فنی و مقرراتی این طرح آماده می شود .

نیکوفر در ادامه عنوان کرد : البته این سرویس کاملا آماده ارایه به مشترکین است اما از انجا که یک سرویس پولی وبانکی است باید هماهنگی های لازم با بانک ها وبانک مرکزی انجام شود.

نیکوفر در خصوص اقدامات اپراتورهای تلفن همراه جهت گسترش موبایل بنکینگ اظهار داشت:البته انجام این کار توسط اپراتورهای تلفن همراه کار سختی نیست اما به اعتقاد من شبکه بانکی بیشتر باید روی این قضیه کار کند وهماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکسری خدمات مانند موبایل پیمنت توسط اپراتورها در حال پیگیری است گفت : جیرینگ از جمله این خدمات است که در واقع یک کیف پول الکترونیک محسوب می شود.

قائم مقام همراه اول عنوان کرد:درزمینه کیف پول الکترونیک نیزبا بانک مرکزی مذاکراتی صورت گرفته است وروی " کیپا " که در واقع قانون کیف پول الکترونیک است کار بسیاری صورت گرفته که این قانون به ما ابلاغ و زمینه های پیاده سازی ان نیز انجام شده است .

نیکوفر افزود: در زمینه گسترش کیف پول الکترونیک فعالیت های زیادی انجام شده وقابلیت های فنی گسترش این ابزار وجود دارد  اما نیازمند انتظام بخشی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1