کاهش قاچاق کالاهای مصرفی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کالاهای هدف قاچاق معمولا کم حجم و دارای ارزش بالا و مصرفی هستند، گفت: نوسانات رو به بالای قیمت ارز باعث کاهش قاچاق کالا شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عباس معمار نژاد در گفتگو با مهر در ارتباط با تاثیرات احتمالی نوسانات نرخ ارز بر قاچاق کالا و اقتصاد پنهان در کشور گفت: در هر حال هر چقدر نرخ ارز افزایش پیدا کند قیمت کالاهای مصرفی که معمولا از مسیرهای قاچاق وارد کشور می شود، افزایش می یابد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: همچنین دراین شرایط تقاضا در داخل برای کالاهای قاچاق مصرفی کاهش می یابد و هرچقدر نرخ ارز افزایش یابد این تقاضا کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با این حال شما هیچ وقت مواد اولیه و کالاهای واسطه ای یا ماشین آلات صنعتی را به صورت قاچاق نمی بینید و این نوع کالاها هدف قاچاق قرار نمی گیرند.

وی درباره  ویژگی های یک کالای قاچاق تاکید کرد: معمولا کالایی قاچاق می شود که دارای حجم کم، ارزش بالا و مصرفی باشند که می توان به قاچاق سیگار، موبایل، پارچه و از این نوع کالاها یاد کرد.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: وقتی نرخ ارز افزایش  پیدامی کند قیمت تمام شده این کالاها در داخل افزایش می یابد و معنای آن این است که کاملا تقاضای برای این کالا در داخل کاهش می یابد و به نظر من قاچاق این نوع کالاها هم در داخل کاهش  می یابد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  50