بهای جهانی طلا در مرز ۱۶۷۵ دلار ایستاد

بهای جهانی طلا که روز سه شنبه به دنبال بدبینی سرمایه گذاران نسبت به روند مذاکرات بودجه در آمریکا و به راه افتادن موج فروش، به پایین‌ترین قیمت در سه ماه گذشته سقوط کرده بود، روز چهارشنبه اندکی بهبود یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور با 0.3 درصد رشد، به 1676 دلار در هر اونس رسید. قیمتها روز گذشته به 1661 دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت از 31 ماه اوت بود. طلا برای تحویل در ماه فوریه در بازار کامکس نیویورک، با 0.4 در صد افزایش بها، به 1677 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش بلومبرگ، طلا در سال جاری تاکنون 7.1 درصد رشد بها داشته و برای دوازدهمین سال متوالی خواهد بود که بهای این فلز گرانبها رشد می کند.

نگرانیها نسبت به شکست مذاکرات کاخ سفید و مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از افزایش مالیاتها و کاهش چشمگیر هزینه‌ها که قرار است از ابتدای سال میلادی آینده اجرا شوند، موجب شده بهای طلا در 9 هفته از 11 هفته گذشته، کاهش داشته باشد. بهای طلا احتمالا شش درصد در سه ماهه جاری کاهش می یابد که بدترین عملکرد سه ماهه این فلز از سه ماهه سوم سال 2008 خواهد بود که اوج بحران اقتصادی جهانی بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  12  =