۷۷ کشته و زخمی در انفجارهای جمعه عراق

ک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که روز جمعه طی شش انفجار تروریستی در مساجد و حسینیه های عراق، 24 نفر کشته و 53 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری عراقی ˈ المسلة ˈ این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: شش خودوری بمب گذاری شده در مناطق ˈ حی القاهرةˈ، ˈحی اورˈ، ˈحی البنوکˈ، منطقه ˈ الزعفرانیة ˈ، ˈحی الفراتˈ وˈخیابان فلسطینˈ بغداد منفجر شد و این انفجارها عموما مساجد و حسینیه های شیعیان را هدف قرار داد.

وی افزود : تروریست ها در حی القاهره، یک خودوروی بمب گذاری شده که حسینیه آل الرسول را هدف قرار داده بود، منفجر کردند که بر اثر آن چهار نفر کشته و ده نفر دیگر و از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند و به خانه های نزدیک به این خانه و همچنین دو خودوری نزدیک این محل آسیبهایی وارد آمد.

وی تصریح کرد: یک خودوری بمب گذاری دیگر در تقاطع دانشگاه امام صادق در حی القاهره منفجر شد و بر اثر آن سه نفر کشته، 11 تن زخمی شده و خسارتهای زیادی به سه خودور در این منطقه وارد شد.

این منبع امنیتی عراقی افزود: در حی آور، خودوری بمب گذاری شده سوم منفجر شد و این انفجار نیز در نزدیکی حسینیه ˈالمهدیˈ به وقوع پیوست و بر اثر آن سه نمازگزار کشته و 13 نمازگزار دیگر زخمی شدند.

وی خاطر نشان کرد که در محله الزعفرانیه واقع در جنوب بغداد نیز بر اثر انفجار یک خودوری بمب گذاری شده در حالی که نمازگزاران مشغول خروج از حسینیه ˈالصدریونˈ در بازارقدیمی بودند، هفت نمازگزار کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

المسله افزود: در جنوب غربی بغداد نیز یک خودوری بمب گذاری شده حسینیه ˈالمصطفیˈ را در یکی از خیابانهای میان حی الفرات و حی الجهاد هدف قرار داده و بر اثر این انفجار، سه نمازگزار کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

این پایگاه خبری عراقی خاطرنشان کرد: یک خودوروی بمب گذاری شده دیگر نمازگزاران را که از مسجدی در خیابان فلسطین بغداد خارج می شدند، هدف قرار داد و بر اثر این انفجار چهار تن کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

المسله در پایان نوشت: در حالی این انفجارها صورت می گیرد که تروریست ها به وسیله یک خودوروی بمب گذاری شده ، حسینیه ˈ الرسول الاعظم ˈ در محله الوسطی کرکوک را هدف قرار داده و سه نفر را کشته و هشت نفر و ازجمله نماینده آیت الله سیستانی را زخمی کردند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  −    =  20