یکسان‌سازی نرخ مکالمات سیار هفته آینده ابلاغ می‌شود

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بررسی تعرفه اپراتورهای تلفن همراه، نرخ پایه‌ای را برای تمامی آن‌ها وضع کرد تا کیفیت ارتقا و رقابت معنا یابد و در خلال این بررسی، درخواست همراه اول برای تخت‌سازی تعرفه‌ها را اجابت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سرانجام بعد از گذشت حدود یکی دو ماه از درخواست همراه اول مبنی بر تخت‌سازی سطح تعرفه‌های این اپراتور در راستای رقابت بیشتر با سایر اپراتورها با این درخواست موافقت کرد.

با قبول چنین درخواستی، اختلاف تعرفه‌های این اپراتور مخابراتی در بخش‌های جابه‌جایی و بین‌شهری حذف می‌شود و مشترکان آن می‌توانند به مانند سایر اپراتورهای فعال در بازار از تعرفه‌های یکسان بهره‌مند شوند که البته این موضوع برای کسانیکه مسافرت‌های بین‌شهری و در واقع جابه‌جایی ندارند شاید به صرفه نباشد اما در کل روال پیچیده محاسبه حق اشتراک را از بین می‌برد.

کمیسیون تنظیم مقررات در راستای بررسی این درخواست، موضوع دیگری را نیز برای کلیه اپراتورها بررسی و سرانجام به تصویب رساند که در راستای آن نرخ مکالمه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه 515 ریال در نظر گرفته شد.

سبوحی-معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: تمامی اپراتورها مقید به اجرای این قیمت در محاسبه تعرفه مشترکان خود هستند؛ این اعمال نرخ پایه در راستای رقابت هرچه بیشتر بین اپراتورها به وجود آمده که هر کدام از آن‌ها می‌توانند تا 20 درصد بیشتر از این رقم را اعمال کنند.

وی درباره اهداف اجرای چنین طرحی گفت: افزایش کیفیت و رقابت از دستاوردهای چنین طرحی می‌تواند باشد چرا که دیگر بحث تعرفه‌های متغیر حذف می‌شود و تمامی اپراتورها در رقابتی سالم با یکدیگر به جذب مشترک می‌پردازند.

او درباره دیرکرد این سازمان در بررسی درخواست همراه اول برای یکسان‌سازی تعرفه‌ها در ساعات پیک و غیر پیک نیز گفت: تعیین نرخ پایه مکالمات و ارائه دیرهنگام این درخواست از سوی همراه اول در اواخر سال گذشته، دلایل اصلی دیرکرد رگولاتوری در بررسی این تقاضا بود.

در این مصوبه اشاره واضحی به نرخ تلفن‌های اعتباری نشده و به گفته سبوحی  همچون گذشته، تعرفه‌های این سری می‌تواند تا 50 درصد بالاتر از تعرفه‌های پایه وضع شده برای سیم‌کارت‌های دایمی باشد.
معاون رگولاتوری در پایان درباره زمان ابلاغ این مصوبه به اپراتورهای تلفن همراه گفت: تعرفه‌ها مصوب شده و با اتمام روند اداری آن تا هفته آینده به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  6  =