درآمد بانک‌های ایتالیایی کمتر می‌شود

درآمد بانک‌های ایتالیایی به دلیل کندی احیای اقتصادی کشور و عمل به مقررات سرمایه سخت گیرانه‌تر، ظرف سه سال آینده اندک باقی خواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی "پرومتیا"، سود خالص بانک‌های ایتالیایی ممکن است به 21 میلیارد یورو در فاصله سال 2013 تا 2015 برسد که حدود یک سوم 61 میلیارد یورو درآمد خالص آنها در فاصله سال 2005 تا 2007 خواهد بود. وام دهندگان در این کشور ممکن است امسال حدود 2.4 میلیارد یورو سود گزارش کنند.

رکود اقتصادی ایتالیا که طولانی‌ترین رکود این کشور طی دو دهه گذشته بوده است، موجب شده نرخ‌های بهره کاهش پیدا کند و به حاشیه سود وام دهندگان در این کشور لطمه زده است.

شرکت‌ها و مصرف کنندگان ایتالیایی برای بازپرداخت وام‌شان با دشواری روبرو هستند. این امر بانک‌ها را واداشته پول بیشتری برای جبران وام‌های بازپرداخت نشده کنار بگذارند.

طبق پیش‌بینی پرومتیا، درآمد حاصل از بهره بانکی امسال 1.5 درصد کاهش می‌یابد در حالیکه هزینه عملیاتی بانک‌ها 3.9 درصد کاهش خواهد داشت.

به گزارش بلومبرگ، شماری از 13 بانک حاضر در بازار بورس ایتالیا حدود چهار میلیارد یورو برای عمل به مقررات جدید سرمایه بانکی نیاز دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  27  =