کاهش ۳۰ درصدی بارش‌های پایتخت نسبت به سال گذشته

میزان بارش های گزارش شده از 11 ایستگاه باران سنجی زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه91) تاکنون به 266 میلیمتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه91) تاکنون (یکشنبه 5 خردادماه 92) بارش های استان های تهران و البرز با کاهش 30 درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته و 17درصدی نسبت به دوره بلندمدت، 266 میلیمتر ثبت شد. این میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته 380 میلیمتر و در دوره بلندمدت 322 میلیمتر بوده است.

این گزارش همچنین حاکی است که در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران در پنج روز نخست خردادماه 92، پنج میلیمتر بارش ثبت شده است که این میزان 16 درصد کمتر از بارش های مدت مشابه سال گذشته است.

حجم ریزش های جوی استان تهران و البرز نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به پنج میلیارد و 224 میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان نیز در زمان مشابه سال گذشته هفت میلیارد و 464 میلیون مترمکعب بوده است.

در این گزارش با اشاره به ایستگاه های بارانسنجی شرکت آب منطقه ای تهران، آمده است: از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 91) تاکنون، ایستگاه نساء کرج با 580 میلیمتر، سیراء کرج با 467 میلیمتر و سد لار با 456 میلیمتر به عنوان پربارش ترین ایستگاه های بارانسنجی و ایستگاه امور آب ورامین

همچنان با 123.5 میلیمتر کم بارش ترین ایستگاه بارانسنجی زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران ثبت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄    =  34