هند سومین قدرت اقتصادی جهان شد

موسسه مطالعاتی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) اعلام کرد: هند از ژاپن پیشی گرفته و اکنون سومین قدرت اقتصادی جهان بعد از آمریکا و چین محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با این حال این سازمان مستقر در پاریس پیش بینی خود را در مورد نرخ رشد اقتصادی هند در طول سال 2013 به 5.3 درصد کاهش داد.

در گزارش سالانه این سازمان آمده است: چین احتمالا در طول چند سال آینده از آمریکا پیشی گرفته و به بزرگترین قدرت اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد و هند ظاهرا از ژاپن پیشی گرفته و به سومین قدرت اقتصادی جهان تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش گفته شده است: چین تا حدود سال 2020 بالاترین نرخ رشد را در میان کشورهای عمده خواهد داشت ولی رشد اقتصادی هند از سال 2020 به بعد از رشد چین فراتر خواهد رفت.

رشد اقتصادی هند در سال 11-2010 به 9.3 درصد که بالاترین رقم رشد درسالهای اخیر این کشور بود و در سال 13-2012 نیز به 5.5 درصد در سال رسیده است.

مقامات هندی درتلاش هستند که رشد اقتصادی این کشور را به رشد 7 تا 8 درصد در دو سه سال آینده برسانند.

هند به رغم رکود اقتصادی حاکم بر جهان و رشد اقتصادی نزدیک به صفر و زیر یک درصد اغلب کشورها در چند سال اخیر توانسته با متوسط رشد حدود 7 درصد پیشتازی کرده و به همراه چین به عنوان غول های اقتصادی سردرآورده از قاره کهن آسیا درجهان مطرح شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  12