طلا ۳۲ دلار سقوط کرد

قیمت جهانی نفت در معاملات روز گذشته با افزایش 95 سنتی به 104.56 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با سقوط 32 دلاری در برابر 1383 دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، انتشار آمار مربوط به اشتغال آمریکا در روز گذشته باعث افزایش قیمت نفت و سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

قیمت نفت سبک آمریکا در این روز با 1.27 دلار افزایش به 96.03 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 95 سنت افزایش قیمت در برابر 104.56 دلار معامله شد.

وزارت کار آمریکا در جدیدترین گزارش خود که جمعه منتشر شد اعلام کرد طی ماه می 175 هزار فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد شده است که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است. کارشناسان ایجاد 165 هزار فرصت شغلی را در آمریکا طی این ماه پیش‌بینی کرده بود.

درعین‌حال میزان بیکاری در آمریکا طی این ماه افزایش یافت و از 7.5 درصد در ماه آوریل به 7.6 درصد در ماه می رسید.

نگاه سرمایه گذاران به فدرال رزرو آمریکاست که از سال 2008 و برای احیای اقتصاد این کشور سیاست محرک اقتصادی را در پیش گرفته است. بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا مقامات فدرال رزرو را تشویق خواهد کرد تا از سطح این سیاست بکاهند و دلار کمتری را به بازار تزریق کنند.

بر اساس این گزارش در حالی که افزایش امیدواری‌ها نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا قیمت نفت را افزایش داده است قیمت طلا در روز جمعه سقوط 32.7 دلاری را تجربه کرد. هر اونس طلا در این روز با 32.7 دلار کاهش قیمت به 1383 دلار رسید.

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 15 درصد حدود 250 دلار کاهش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  ⁄  22  =