راه های جلوگیری از کلاهبرداری های جعل اسناد

به گفته کارشناس حقوقی مشورت با افراد خبره یکی از راهکارهای جلوگیری از کلاهبرداری های جعل اسناد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رحمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اهمیت بالای اسناد رسمی از لحاظ اعتماد مردم به نهادها، ادارات و مراجع صادر کننده ی اسناد رسمی، افراد را به مشورت با متخصصین و تحقیق در تنظیم سند قبل از واریز مبالغ هنگفت سوق می دهد.

وی با اشاره به جلب اعتماد به عنوان یکی از مهمترین آسیب اجتماعی اظهار داشت: مال باختگان با کاهش اعتماد به دیگران به بدبینی و کاهش مشارکت در کارهای گروهی و اجتماعی از ترس تجدید مال باختگی به کمرنگ شدن روابط خود با دیگران اقدام می کنند.

وی با اشاره به بعضی از املاک مستعد کلاهبرداری تصریح کرد: افراد سودجو با جعل اسناد املاک هایی نظیر زمین های فاقد دیوار، املاک شراکتی و وراثتی دعوایی، آپارتمانها و نوساز و مجاور هم، اسناد آنها را جعل و مورد کلاهبرداری قرار می دهند.

وی با بیان زمانهای رایج کلاهبرداری اظهار داشت: تعطیلات بلند مدت، رکورد شدید اقتصادی، دوران رونق و شکوفایی بازار املاک، بیشترین زمان های اعلام شده ی کلاهبرداری است.

وی افزود: بیشتر افراد مالباخته، ساده لوحانی که به قوانین و اسناد آشنا نبوده و برای اعتبار سنجی خانه های پیش فروش و املاک خریداری شده را بدون مشورت اقدام به خرید و فروش می کنند.

وی با اشاره به شیوه های کلاهبرداری اظهار داشت: تهیه و تنظیم مبایعه نامه جعل و صوری، وکالت با اسناد سرقتی، جعل اسناد ملکی، تصرف غیر قانونی، جعل اسناد هویتی، وصیت نامه های جعلی و خود ساخته، عدم کد رهگیری از روش های کلاهبرداری و جعل اسناد رسمی است.

وی با اشاره به راهکارههای کاهش جعل اسناد خاطر نشان کرد: مشورت با متخصصین و افراد خبره، اطلاع رسانی توسط سازمانهای آگاهی، مراجع قضایی، ادارات ثبت اسناد، رسانه های ملی، برگزاری آموزش های اجتماعی و عمومی  و احیای ماده 117 قانون ثبت اسناد و املاک تشدید مجازات های کیفری می تواند کلاهبرداریهای جعل اسناد را کاهش داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  4