واکنش رسانه‌های جهان به نتایج اولیه انتخابات

بازتاب اعلام نتایج اولیۀ انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های جهان.

الجزیره:
شمارش اولیه آراء حکایت از جلوبودن حسن روحانی، روحانیِ میانه رو دارد. تا ساعت 6.00 صبح به وقت محلی، روحانی 861.866 (بیش از 46%)از آراء را کسب کرده بود. در رتبۀ بعدی محمدباقر قالیباف با 126.896 رأی شهردار تهران قرار دارد.
سفرعلی براتلو، رئیس ستاد انتخابات استان تهران حضور و مشارکت مردم را بیش از 4 سال پیش و نزدیک به 70% اعلام کرد.
لوموند:
روحانی میانه رو پیشتاز نتایج انتخابات است. شمارش 6% از آراء بیانگر پیشتازی روحانی در نتایج اولیه انتخابات است. وی نزدیک به 46% از آراء را بدست آورده است. به گفتۀ یکی از مقامات ایرانی، میزان مشارکت در تهران به 70% رسیده است.
حسن روحانی، روحانیِ میانه رو و اصلاح طلب در بیانیه‌ای از حامیان خود برای خلق چنین اتفاق بزرگی تشکر کرده است.
به رغم گرمای هوا، رأی دهندگان در تمام طول روز در بسیاری از شعبات در صفوف طولانی رأی بودند. این در حالیست که همۀ رأی دهندگان یک دل مشغولی مشترک دارند و آن بحران اقتصادی است که در ایران وجود دارد. نرخ بالای بیکاری، تورمی که رقم 30% را نشان می‌دهد و کاهش 70 درصدی ارزش ریال از مهترین چالش های اقتصاد ایران است.
نیورک تایمز:
روحانی میانه رو پیشتاز است. شمار زیادی از ایرانی‌ها روز جمعه پای صندوق‌های رأی رفتند. صفوف طولانی رأی در شعبات مختلف سبب شد تا حاکمیت 5 ساعت به زمان رأی گیری در تهران و 4 ساعت در شهرستان‌ها اضافه کند. مشارکت مردم رقم 75% را نشان می‌دهد. مصطفی محمدنجار، وزیر کشور صبح روز شنبه از پیشتازی روحانی خبر داد.
طبق نظرسنجی‌ها و رأی‌گیری‌های صورت گرفته از خلال کمپین‌های تبلیغاتی برای بسیاری از ایران‌ها، مسائل اقتصادی، حقوق فردی و عادی سازی رابطه با سایر کشورها در اولویت قرار دارد.

منبع: خبرانلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  10