کاهش نرخ ارز به دلیل انتخابات بود

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به پرسش تسنیم در مورد علت کاهش نرخ ارز طی روزهای اخیر گفت: اقتصاد کشور همواره تحت تاثیر فضای سیاسی بوده است و کاهش نرخ ارز دور از مباحث انتخابات نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه مراسم اعلان سرمایه‌گذاری خارجی، فضای کشور را در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات فضاسازی مثبتی را در عرصه بین‌الملل، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: بارها گفته شده است که طی سالهای اخیر فضای اقتصاد تحت تاثیر سیاست بوده و هر زمان فضای سیاسی آرام بوده بازار سرمایه رونق بیشتری داشته است.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه علت کاهش نرخ ارز طی چند روز گذشته چه بوده است، افزود: تاثیرات برگزاری انتخابات را در کاهش این نرخ نمی‌توان نادیده گرفت. با توجه به اینکه امروز در کشور شاهد فضای آرام سیاسی هستیم طبیعی است که بازار سرمایه رونق بیابد.

گفتنی است وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر تایید تهاتر بدهکاری دولت و بانک مرکزی (74 هزار میلیارد مابه‌التفاوت ارزی) از پاسخ دادن امتناع کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1