واردات طلا و نقره هند کاهش یافت

میزان واردات طلا و نقره هند به دنبال اقدامات بانک مرکزی و دولت فدرال این کشور برای محدود کردن تقاضا برای این فلزات گرانبها، در ماه ژوئن 70 درصد نسبت به ماه پیش کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد ارزش واردات طلا و نقره هند در ماه ژوئن 2.5 میلیارد دلار در مقایسه با 8.4 میلیارد دلار در ماه مه بوده است.

این مقام آگاه هندی آمار جداگانه ای برای طلا و نقره ارایه نداد اما طلا معمولا بیشترین میزان واردات فلزات گرانبها در هند را تشکیل می‌دهد.

کاهش میزان واردات طلا به دولت هند برای مهار کسری حساب جاری رو به رشد این کشور کمک می‌کند. کسری حساب جاری هند در سال مالی که 31 مارس به پایان رسید، به 4.8 درصد تولید ناخالص داخلی در مقایسه با 4.2 درصد در سال پیش از آن افزایش یافت.

این کسری عامل نگرانی سرمایه گذاران خارجی بوده است و باعث شده آنها هفت میلیارد دلار سرمایه‌شان را در ماه ژوئن از بازار سهام و اوراق هند خارج کنند و در نتیجه ارزش روپیه بیشتر تضعیف شده است.

هند با افزایش تعرفه واردات طلا از شش به هشت درصد، درصدد کاهش دادن میزان واردات این فلز برآمده است. همچنین بانک مرکزی این کشور بانک‌ها و سازمان‌های بازرگانی را از واردات طلا بر مبنای پرداخت معوق منع کرده و در واقع معامله‌گران را ملزم کرده پیش از دریافت سفارش، پول بپردازند.

افت شدید قیمت طلا در اواسط آوریل به همراه رشد تقاضای خرید مربوط به فصل برگزاری جشن‌های عروسی، خرید طلا از سوی مصرف کنندگان هندی را به میزان چشمگیری در ماه‌های آوریل و مه افزایش داد. واردات طلا و نقره طی این دو ماه 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به 15.88 میلیارد دلار رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2