مجارستان دفتر صندوق بین‌المللی پول را تعطیل می‌کند

مجارستان در اقدامی نمادین برای نشان دادن حاکمیت اقتصادی خود، اعلام کرد کل بدهی‌اش به صندوق بین‌المللی پول را زودتر از موعد تسویه می‌کند و از این وام دهنده خواست دفترش در بوداپست را تعطیل کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رییس بانک مرکزی مجارستان در نامه‌ای به کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول، اظهار کرد که این کشور در حال بررسی بازپرداخت بدهی باقی مانده از وام سال 2008 است. وی همچنین عنوان کرد که تعطیلی دفتر نمایندگی صندوق بین‌المللی پول در بوداپست را پیگیری خواهد کرد زیرا دیگر نیازی به آن نیست.

مجارستان که مقروض‌ترین کشور اروپای مرکزی است، با بسته نجات صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا به ارزش 20 میلیارد یورو از خطر ورشکستگی نجات پیدا کرد.

بر مبنای آمار رسمی، این کشور باید معادل 913 میلیون یورو در هر یک از سه ماهه های سوم و چهارم امسال و 299 میلیون یوروی دیگر در سه ماهه اول سال 2014 به صندوق بین‌المللی پول بپردازد.

به گزارش رویترز، توان مجارستان برای اجتناب از برنامه‌های ریاضتی که بسیاری از همسایگان اروپایی‌اش با آن روبرو شده‌اند، تبلیغات خوبی برای دولت این کشور در انتخابات سال آینده خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =