قیمت جهانی طلا با کاهش ۶ دلاری به ۱۲۸۴ دلار در هر اونس رسید

در حالی که سرمایه گذاران منتظر اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره هستند قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه با 6 دلار کاهش به 1284 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت، اما در نزدیکی بالاترین سطح قیمت در سه هفته گذشته باقی ماند و این در حالی است که ارزش دلار در آستانه حضور بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنگره در اواخر امروز، افزایش یافت.
قیمت طلا در چند جلسه گذشته نوسان چندانی نداشته است و سرمایه گذاران در انتظار شنیدن سخنان برنانکه در کنگره هستند تا سرنخ هایی از زمان کاهش سیاست محرک اقتصادی به دست بیاورند.
کاهش تقاضای فیزیکی نیز در حاکم شدن فضایی احتیاط آمیز بر بازار موثر بوده است. پیتر فانگ،  تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «روند حرکت بازار مشخص نیست، بنابراین طلا تنها از دلار پیروی می کند.»
فانگ افزود: «مطمئن نیستیم که احتمال دارد برنانکه چه بگوید، زیرا او در چند هفته گذشته اظهار نظرهای متناقضی داشته است.»
خرید اوراق قرضه فدرال رزرو موجب افزایش نقدینگی در بازار شده و به نفع بازار طلا و سایر کالاها تمام شده است. افزایش نقدینگی در این بازارها همچنین افزایش ارزش دلار را مهار کرده و خرید کالاها با استفاده از سایر ارزها را افزایش داده است.
امروز، چهارشنبه قیمت جهانی طلا با 6 دلار کاهش به 1284 دلار در هر اونس رسید.
ارزش دلار امروز 0.2 درصد افزایش یافت، اما قیمت آن تفاوت زیادی با کمترین قیمت در طول سه هفته گذشته نداشته است.
قیمت طلا در چند هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده که ناشی از اظهارات متفاوت مقامات فدرال رزرو آمریکا در خصوص زمان احتمالی کاهش سیاست محرک اقتصادی بوده است.
برنانکه ماه گذشته گفته بود، اقتصاد آمریکا با توان کافی در حال ترمیم است و فدرال رزرو می تواند کاهش سیاست خرید اوراق قرضه را در چند ماه آینده شروع کند. اما به دنبال این اظهارات وضعیت بازار آشفته شد و برنانکه هفته گذشته ناگزیر شد که بگوید «تداوم سیاست کمکی تا آینده ای قابل پیش بینی مورد نیاز است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  4