پیش بینی یک سرمایه دار مشهور از بهای طلا

در حالی که قیمت جهانی طلا با کاهش چشمگیری روبرو شده ولی یک سرمایه دار مشهور آمریکایی همچنان بر این باور است که قیمت طلا در بلند مدت با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس؛ " جان پاولسون" سرمایه دار بزرگ آمریکایی که با کاهش قیمت جهانی طلا متحمل زیان و ضرر سنگینی شده است تاکید کرد: نتیجه طبیعی انتشار و تزریق پول و نقدینگی به اقتصاد امریکا افزایش تورم خواهد بود و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی کالاها به خصوص طلا خواهد شد. البته پیش بینی زمان وقوع این مساله امری دشوار است.
وی تصریح کرد: در صورت افزایش مجدد نرخ تورم آمریکا تقاضا برای خرید طلا و سایر فلزات گرانبها به شدت افزایش خواهد یافت و بار دیگر شاهد رشد فزاینده قیمت طلا خواهیم بود.
وی در ادامه افزود: اگر به دنبال کالایی برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود در بلند مدت در برابر فشارهای تورمی هستید، بی شک طلا یک کالای مطمئن خواهد بود.
قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در سه ماه دوم امسال بیش از 23 درصد کاهش یافت که این مساله از سال 1968 بی سابقه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  16