چرخه قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

پس از اینکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در ارائه گزارش خود از ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی برای مدت طولانی خبر داد قیمت جهانی طلا برای دومین هفته متوالی با رشد به معاملات هفته پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا از وی بی پی آنلاین، هفته گذشته طلا بهترین عملکرد هفتگی خود را از اکتبر سال2011تاکنون تجربه کرد و در پی اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا و رشد تقاضای خرید فیزیکی بهای این فلز با افزایش روبرو شد.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا هفته گذشته برای تحویل در ماه آگوست در بازار نیویورک با رشد 0.97درصدی مواجه شد و روز جمعه در سطح 1285 دلار به معاملات هفته پایان داد، این در حالی است که طلا روز جمعه12جولای در دامنه 1283دلار به معاملات هفته پایان داد.

بر این اساس، روز چهارشنبه هفته گذشته بهای جهانی طلا بین 1271 و 1297 دلار در نوسان بود، هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر در همین روز به 1298 دلار افزایش یافت.

هفته گذشته در پی اظهارات برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی براینکه فعلا هیچ عجله ای برای کاهش میزان خرید اوراق قرضه ماهانه نیست قیمت اونس جهانی طلا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و در مسیر صعودی قرار گرفت.

روز سه شنبه از آنجایی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا بودند قیمت جهانی طلا اندکی کاهش یافت و سپس در یک محدوده ثابت باقی ماند و حتی پس از انتشار میزان خرده فروشی آمریکا که کمتر از حد انتظار بود بهای این فلز افزایش نیافت.

بیشترین رشد بهای طلا در هفته گذشته روز چهارشنبه رخ داد ؛ بهای این فلز اوایل همین روز 1283 دلار بود که سپس در اواخر روز به مرز 1300دلار افزایش یافت.

روز پنج شنبه قیمت طلا به علت انتشار بخش دوم گزارش برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در محدوده 1280دلار در نوسان بود که اواخر روز به 1284 دلار رسید.

روز جمعه نیز بهای جهانی طلا با رشد 1.2درصدی در سطح 1297 دلار به معاملات هفته پایان داد.

علیرغم رشد اخیر قیمت جهانی طلا پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا به 1050دلار از سوی کارشناسان گلدمن ساش تا پایان سال2013همچنان باقی است.

گفتنی است، بانک بارکلیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است میزان تقاضای خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان بویژه ژاپن، چین و هند با افزایش روبرو خواهد شد./ا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =