ترکیه ۲۷ توافقنامه با قاهره را به معلق کرد

ترکیه برخی توافقنامه‌ها و پروتکل‌های همکاری با مصر در زمینه‌های مختلف از جمله راه‌و ترابری، آموزش و بهداشت که بالغ بر 27 توافقنامه است، به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، دولت ترکیه در واکنش به انقلاب 30 ژوئن و کشته و زخمی شدن تعدادی از تظاهرات‌کنندگان، 27 توافقنامه را که در جریان سفر «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه به قاهره در سال گذشته امضا شده بود، تعلیق کرد.

بر اساس این گزارش به عنوان نخستین مجازاتی که ترکیه علیه قاهره اتخاذ کرده است، توقف معامله فروش 10 فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین نوع «انکا» است که یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماها در جهان محسوب می‌شود و علاوه بر آن ترکیه همه مانورهای نظامی بین دو طرف را لغو کرد.

بر پایه این گزارش، «احمد یلدز» سفیر جدید ترکیه در قاهره با وجود صدور فرمان دولتی در خصوص تعیین وی به عنوان سفیر در تاریخ 4 جولای، اما آنکارا از اعزام وی به قاهره خودداری می‌کند و گذشته از آن سفرهای دریایی بین بندر اسکندرون و بندر پرت سعید مصر متوقف شده است.

اردوغان روز یکشنبه نیز از کشتاری که در میدان رابعه العدویه رخ داد و 200 نفر قربانی آن شدند، انتقاد و تاکید کرد که در برابر حوادث ترکیه سکوت نخواهیم کرد.

وی همچنین از سکوت‌کنندگان در مقابل این جنایت انتقاد و از آنها به عنوان شریک جرم یاد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  16  =