واکنش کاخ سفید به تحلیف روحانی

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «همزمان با روزی که حجت ‌الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد کرد، بار دیگر به مردم ایران که در انتخابات کاری کردند تا صدایشان شنیده شود، تبریک عرض می‌کنیم.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دفتر ریاست جمهور آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اگر ایران واقعا و جدا بخواهد برای نشان دادن التزام به تعهدات بین المللی خود وارد مذاکره شود، دولت آمریکا مشتاق شرکت در چنین مذاکره ای است.

به گزارش بی بی سی کاخ سفید در این بیانیه بار دیگر به مردم ایران تبریک گفته و آورده است:  آغاز به کار آقای روحانی فرصتی برای رفع سریع "نگرانی های عمیق جامعه بین المللی در مورد برنامه اتمی ایران" فراهم می کند.
احترام متقابل

بی بی سی افزوده است: روحانی در سخنان امروز خود در مجلس گفت که مبنای روابط ایران با کشورهای دیگر بر تعامل سازنده همراه با "احترام متقابل و منافع مشترک و از موضع برابر" استوار خواهد بود و دولت او رفتار خود را متناسب با برخوردهای طرف مقابل تنظیم خواهد کرد.

او به تأثیر منفی تحریم های بین المللی بر زندگی مردم ایران اشاره کرد، اما گفت: "ملتی را که با برخورداری از انسجام ملی و با مشارکت گسترده و در کمال آرامش و امنیت در انتخابات شرکت می کند، نمی توان با تحریم به تسلیم واداشت یا به جنگ تهدید کرد."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =