دعوت سازمان ملل از روحانی

«یان کوبیش» در دیدار با «محمدمهمدی آخوندزاده» معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه حضور رییس جمهوری ایران را در نشست خلع سلاح جهانی سازمان ملل جهت ابراز نظرات، سیاست ها و ارائه پیشنهادات، مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا با توجه به اینکه «یان کوبیش» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان نیز است، در این دیدار طرفین درباره مسائل مربوط به افغانستان و راههای گسترش همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل در این زمینه مذاکره کردند.
 
به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، آخوندزاده با اشاره به سابقه کمک های فراوان جمهوری اسلامی ایران برای کمک به بازسازی افغانستان و تثبیت دولت منتخب این کشور در سالهای اخیر، استمرار مساعدت کشومان را در این زمینه سیاستی پایدار و راهبردی دانست و اظهار داشت: مخالفت با افراط گرایی و تروریسم از مبانی اصولی ماست و همانطور که آقای دکتر روحانی روز گذشته اشاره داشتند، برگزاری انتخابات در ایران فرصت های جدیدی را برای همکاری در جهت پیشرفت و توسعه فراهم کرده است.
 
یان کوبیش، ابتکار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری نشست های سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان را بسیار مفید دانست و بر حمایت سازمان ملل از این روند تاکید کرد.
 
وی با تحسین چگونگی برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، آن را نمونه بسیار خوبی برای کشورهای منطقه ای از جمله افغانستان دانست و اظهار امیدواری کرد که دولت و مردم افغانستان با استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران بتوانند انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  41