پورتال «بانکداری اسلامی» راه‌اندازی شد

پژوهشکده پولی و بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف نیاز جامعه علمی کشور به صفحه اختصاصی بانکداری اسلامی، پورتال «بانکداری اسلامی» را راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پژوهشکده پولی و بانکی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به رسالت خود، اقدام به راه‌اندازی پورتال بانکداری اسلامی به نشانی mbri.ac.ir برای ارائه جدیدترین اطلاعات و اخبار در حوزه بانکداری و مالی اسلامی کرده است.
این پورتال از بخش‌های مختلفی همچون اخبار و رویدادها که در این بخش جدیدترین اخبار و رویدادهای حوزه بانکداری و مالی اسلامی در ایران و جهان، اطلاع‌رسانی می‌شود و مؤسسات و بانک‌های اسلامی در جهان که در این بخش نیز مشخصات کلی، وضعیت آماری، نسبت‌های مالی و کاربرد عقود در مؤسسات و بانک‌های اسلامی در جهان معرفی می‌شود، تشکیل شده است.
بانک مقالات از دیگر بخش‌های این پورتال است که در این بخش هم برجسته‌ترین و پرارجاع‌ترین مقالات بانکداری و مالی اسلامی در حوزه‌های گوناگون در دو محور مقالات داخلی و مقالات خارجی جهت دانلود علاقه‌مندان موجود است.
از دیگر بخش‌های موجود در این پورتال، تازه‌های نشر است که در این بخش نیز جدیدترین کتاب‌ها و مقالات و گزارش‌های بانکداری و مالی اسلامی در دو محور داخلی و خارجی اطلاع رسانی می‌شود. در این بخش سعی شده کتاب‌‌های برجسته که توسط انتشارات معتبر داخلی و بین‌المللی به انتشار رسیده است، مورد انتخاب قرار گیرد.
مؤسسات علمی تحقیقاتی در بخشی از این پورتال قرار گرفته است که مهمترین مؤسسات علمی تحقیقاتی فعال در حوزه بانکداری و مالی اسلامی در دو محور داخلی و خارجی اطلاع‌رسانی می‌شود. معرفی رزومه علمی و اجرایی اساتید، کارشناسان و پژوهشگران داخلی و خارجی حوزه بانکداری و مالی اسلامی هدف اصلی بخش پژوهشگران است.
در بخش معرفی نشریات، مهمترین نشریات علمی فعال در حوزه بانکداری و مالی اسلامی در دو محور داخلی و خارجی اطلاع‌رسانی می‌شود. مشخصات نشریه همانند صاحب امتیاز، سردبیر، مدیر اجرایی، هیئت تحریریه، محل و دوره انتشار و نشانی دفتر و سایت اختصاصی نشریه از جمله مواردی است که در این بخش مورد اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد.
در بخش اطلاعات آماری، جدیدترین و دقیق‌ترین اطلاعات و داده‌های آماری حوزه بانکداری و مالی اسلامی به تفکیک کشورهای مختلف جهان ارائه می‌شود. پرسش‌های متداول بانکداری اسلامی و استفتائات قسمت دیگری از این پورتال است که در بخش اول این قسمت کارشناسان بانکداری اسلامی به متداول‌ترین سؤالات بانکداری اسلامی پاسخ داده و در بخش دوم، استفتائات مهم بانکداری اسلامی طرح و سپس پاسخ مراجع عظام تقلید اطلاع‌رسانی می‌شود.
پورتال پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه جدیدترین اطلاعات و اخبار در حوزه بانکداری و مالی اسلامی راه‌اندازی شده است و علاقه‌مندان به مباحث بانکداری و مالی اسلامی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی mbri.ac.ir از مقالات و دیگر امکانات این پورتال استفاده کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  17