شماره کارت و رمز خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید

بانک اقتصادنوین توصیه کرد

به منظور افزایش امنیت و کاهش ضریب سوءاستفاده احتمالی از کاربران خودپردازهای بانک اقتصادنوین، در بخش زبان انگلیسی خودپردازها بخش زیر نویس فارسی نیز اضافه شده که لازم است مشتریان در زمان استفاده از زبان انگلیسی به این موضوع توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک اقتصادنوین در اطلاعیه‌ای از مشتریان این بانک و هموطنان خواست به هیچ وجه شماره کارت و رمز خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

در اطلاعیه روابط عمومی بانک اقتصادنوین آمده است به تازگی پیامک‌هایی برای برخی افراد ارسال شده که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی با استفاده از روش‌های پیچیده به شماره کارت و رمز کاربران دسترسی پیدا می‌کنند که این روش، شیوه جدید کلاهبرداری توسط افراد سودجو است.

بر این اساس افراد کلاهبردار پس از برقراری اولین تماس فرد مورد نظر با شماره تلفن‌هایی که در پیامک ارسالی اعلام شده، با بکارگیری ترفندهایی پیچیده اقدام به گرفتن شماره کارت بانکی یا شماره حساب به همراه رمزهای اول و دوم کارت‌های اشخاص می‌کنند، سپس با استفاده از این اطلاعات مبالغ هنگفتی را از حساب‌های بانکی افراد برداشت می‌نمایند.

همچنین بعضا مشاهده شده برخی کلاهبرداران از طریق پیامک به هم وطنان اعلام می‌کنند "شما برنده جایزه شده‌اید و برای دریافت جایزه خود مبلغی را بابت هزینه به شماره کارتی که اعلام می‌کنند ارسال کنید" که این روش نیز یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است که مشتریان بانک می‌توانند با مشاهده این موارد، با مدیریت بازرسی بانک اقتصادنوین به شماره 82331548 تماس حاصل نمایند.

توصیه می‌گردد مشتریان و هم وطنان به هیچ وجه به این گونه تماس‌ها و پیامک‌ها اعتنایی نکنند و به اطلاعیه‌هایی که در کنار خودپردازهای این بانک نصب شده توجه نمایند، ضمن اینکه برای واریز وجه به حساب عابر بانک، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که "در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده" صرفا شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب عابر بانک و به دست آوردن رمز دوم کارت شهروندان استفاده می‌شود.

زم به ذکر است به منظور افزایش امنیت و کاهش ضریب سوءاستفاده احتمالی از کاربران خودپردازهای بانک اقتصادنوین، در بخش زبان انگلیسی خودپردازها بخش زیر نویس فارسی نیز اضافه شده که لازم است هم‌وطنان و مشتریان در زمان استفاده از زبان انگلیسی به این موضوع توجه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  4