سرکرده القاعده در یمن کشته شد

مقامات یمنی اعلام کردند که قائد الذهب سرکرده القاعده در یمن روز جمعه در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین در این کشور کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، یک مقام قبیله ای گفت که الذهب و 2 تن دیگر در جریان این حمله که صبح روز جمعه به خودرویی در حال تردد در روستای مناسح در استان بیضا رخ داد، کشته شدند.

شاهدان مرگ الذهب، فرمانده نظامی القاعده را تایید کرده اند.

قائد الذهب برادر طارق الذهب سرکرده القاعده در شبه جزیره عربی بود. طارق الذهب ژانویه 2012 به همراه شبه نظامیان دیگر برای مدت کوتاهی بر یکی از شهرهای استان بیضا تسلط یافت، اما اندکی بعد به دست نیروهای یمنی کشته شد.

قائد الذهب همچنین از اقوام نزدیک انور العولقی شبه نظامی افراطی آمریکایی متولد یمن بود. العولقی از چهره های اصلی گروه القاعده در شبه جزیره عربی به شمار می رفت که سپتامبر 2011 در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین در یمن کشته شد.

یک مقام دولت محلی در یمن نیز کشته شدن الذهب را تایید کرد و گفت که مرگ وی باعث خشم شبه نظامیان القاعده در استان بیضا شده است.

این مقام در حالی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد که پس از انتشار اخبار مربوط به مرگ الذهب، نیروهای القاعده پایان آتش بس با مقامات را اعلام کرده و در روستاها و مناطق کوهستانی گردهم آمدند.

وی یادآور شد که این آتش بس با هدف برقراری آرامش در استان بیضا برقرار شده بود.

بنابر آمار و ارقام دولتی، موجی از حملات با هواپیماهای بدون سرنشین از اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد ماه) تاکنون در شرق، جنوب و جنوب شرق یمن به کشته شدن بیش از 40 نفر منجر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  7  =