مجوز بهداشت از صادرات دارو حذف شد

گمرک ایران در بخشنامه ای به مدیران کل گمرکات اجرایی کشور و ناظرین گمرکات استان ها اعلام کرد: تا اطلاع ثانونی صادرات کلیه اقلام دارویی انسانی و مواد اولیه دارویی مربوطه به استثناء داروهای مخدر و روانگردان و پیش ساز مواد مخدر، نیازی به مجوز موردی وزارت بهداشت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، گمرک ایران در بخشنامه ای خطاب به ناظرین گمرکات استان ها، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی مستقل اعلام کرد: پیرو بند یک بخشنامه ردیف 133 مورخ 29 خردادماه 92 موضوع کالاهای مشمول مجوز صادراتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می دارد تا اطلاع ثانوی صادرات کلیه اقلام دارویی انسانی و مواد اولیه دارویی مربوطه به استثناء داروهای مخدر و روانگردان و پیش ساز مواد مخدر موضوع اقلام مندرج در لیست ضمیمه 6 کتاب مقررات صادرات و واردات سال جاری نیاز به اخذ مجوز موردی از وزارت یاد شده ندارد.

همچنین در ادامه این بخشنامه آمده است: صدور آن اقلام با رعایت سایر مقررات و ضوابط مربوطه بلامانع است. بدیهی است با توجه به بخشنامه پیش گفت، صادرات اقلام دارویی دامپزشکی کماکان مستلزم اخذ مجوز موردی از سازمان دامپزشکی کل کشور و ابلاغ از سوی این دفتر خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  56