پاپ: مداخله نظامی در سوریه بی‌فایده است

رهبرکاتولیک‌های جهان در آستانه برگزاری نشست سران گروه 20 به رئیس‌جمهوری روسیه نامه نوشت و خواهان حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو واتیکان، در متن نامه پاپ فرانسیس،‌ رهبر مسیحیان کاتولیک جهان آمده است: در سال جاری، شما افتخار و مسئولیت میزبانی نشست سران گروه 20 کشور بزرگ اقتصادی جهان را دارید. من آگاهم که دولت روسیه از زمان آغاز به کار فعالیت این گروه همراه آن بوده و همواره نقشی مثبت در ارتقای مدیریت اقتصادی جهان داشته است؛ مدیریتی که تاثیری عمیق بر بحران سال 2008 داشت.

پاپ نوشت: در وضعیت کنونی، چارچوب اقتصادی منحصر به فردی لازم است تا جهان به سمت برابری پیش برود، بر قحطی غلبه شود، مشکل مسکن و بیکاری حل شود و همه از بهداشت عمومی برخوردار باشند.

در ادامه این نامه آمده است: در این نشست به طور قطع وضعیت خاورمیانه و به ویژه سوریه به فراموشی سپرده نخواهد شد. بسیار تأسف‌آور است که از همان ابتدای آغاز ناآرامی‌ها در سوریه منافع یک‌جانبه بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفت و به همین دلیل تلاش‌ها برای دستیابی به راهکاری جهت حل بحران در سوریه با مشکلات و موانعی روبه‌رو شد.

پاپ افزود: رهبران گروه 20 نمی‌توانند نسبت به وضعیت فاجعه‌بار سوریه که مدت‌هاست ادامه دارد، بی‌تفاوت باشند. این وضعیت ممکن است منطقه را با خطرات و تهدیدهای بیشتری مواجه سازد.

وی با اشاره به بی‌فایده بودن راهکار نظامی برای حل بحران سوریه، تصریح کرد: من از تمامی رهبران حاضر در این نشست صمیمانه می‌خواهم با یکدیگر همکاری و راه‌هایی برای رویارویی با بحران بیابند و گزینه راهکار نظامی را پیگیری نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6