فدرال رزرو نمی گذارد طلا رونق بگیرد

عاملی که تاکنون مانع از افزایش شدید قیمت طلا در هفته های اخیر شده نگرانی از تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای متوقف کردن بخشی از برنامه محرک پولی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،برخی از خبرگان بازار طلا معتقدند قیمت طلا در بلند مدت تحت تاثیر بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و متوقف شدن احتمالی بخشی از برنامه محرک پولی فدرال رزرو با کاهش روبرو خواهد شد.
تاکید برخی از مقامات امریکایی برای ادامه محرک پولی بازار طلا را سردرگم  کرده است چرا که به اعتقاد برخی از این مسئولان فدرال رزرو باید در شرایط کنونی به اجرای برنامه های محرک پولی ادامه دهد و توجه بیشتری به آمارهای اقتصادی داشته باشد.
بر اساس این گزارش نشست فدرال رزرو آمریکا برای بررسی برنامه محرک پولی 85 میلیارد دلاری دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.
نرخ بیکاری آمریکا به 7.4 درصد رسیده و فدرال رزرو پیش از این قول داده است تا اجرای برنامه محرک پولی را تا کاهش این نرخ به 6.5 درصد ادامه دهد.
وی بر این باور است که فدرال رزرو آمریکا باید اجرای برنامه محرک پولی را تا کاهش نرخ بیکاری به کمتر از 5.5 درصد ادامه دهد.
در حالی که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به 2.5 درصد رسیده پیش بینی کارشناسان این است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به 2.3 درصد خواهد رسید.
از سوی دیگر احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه طی هفته گذشته موجب افزایش شدید قیمت طلا شد و قیمت این فلز گرانبها به بیش از 1433 دلار رسید ولی با کاهش نگرانی ها نسبت به اقدام نظامی در سوریه قیمت طلا بار دیگر به کمتر از 1370 دلار رسیده است.
بازارها امروز بسیار ساکن هستند و در انتظار دریافت اطلاعات بیشتری در مورد سوریه به سر می‌برند. تا آن زمان، ما شاهد مبادلات تجاری اندکی هستیم.
 به نظر می‌رسد، قیمت‌ها کاهش یابد اما تنش‌های موجود در مورد سوریه همچنان از قیمت بالای نفت حمایت می‌کنند.
افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی سبب می‌شود تا سرمایه‌‌گذاران به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری به جای دارایی‌های پرخطرتری چون بازارهای بورس روی بیاورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  38  =  47