مدیرعامل پالایشگاه سرخس: آتش سوزی در این پالایشگاه رخ نداده است

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: آتش سوزی در این پالایشگاه رخ نداده لذا اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر وقوع آتش سوزی صحیح نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مسعود حسنی عصر یکشنبه طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سه شنبه هفته گذشته و در انجام فرآیند تعمیرات اساسی واحد چهارم گوگردسازی این پالایشگاه، برای جلوگیری از انباشت گوگرد در مسیر کانالهای خروجی منتهی به زباله سوز مقادیری گوگرد سوزانده شد.
وی اظهار داشت: این واحد از نهم شهریور ماه جاری برای انجام تعمیرات سالیانه از مدار تولید خارج و عملیات آماده سازی آن آغاز شده بود.
او گفت: در ساعتهای پایانی آن عملیات بر اثر گوگردسوزی کانال منتهی به زباله سوز، هوای خنک کننده کاتالیستها(ماده کمک کننده تسریع واکنش) به محیط منتشر شد که با اقدام به موقع واحدهای عملیاتی، عملیات آماده سازی با موفقیت به پایان رسید.
مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد اظهار داشت: این مساله در برخی رسانه ها به اشتباه و از قول من به عنوان آتش سوزی در پالایشگاه منعکس شده بود که صحت نداشته و آنها را تکذیب می کنم.
وی گفت: گوگردسوزی یک فرآیند عادی در روند تولید گوگرد در پالایشگاههای گاز است.
حسنی افزود: طی فرآیند تولید گوگرد در کوره واکنش مولکولهای هیدروژن سولفوره در دمای 800 درجه سانتیگراد در هوا سوزانده و در این فرآیند با شکست مولکولهای هیدروژن سولفوره محصول نهایی که همان گوگرد مذاب است به دست می آید.
مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار داشت: پس از آن طی سه مرحله برای به دست آوردن حداکثر بازده در کوره های کمکی این فرآیند در مجاورت کاتالیست تبدیل به گوگرد می شود که گوگرد مذاب طی این چند مرحله در مخازن زیرزمینی واحد با حفظ شرایط مذاب نگهداری و سپس به محوطه قالب گیری پمپاژ می شود.
وی گفت: از مجموع چهار واحد گوگردسازی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس هر یک با ظرفیت 650 تن در روز، سه واحد فعال است و واحد چهارم نیز پس از انجام تعمیرات اساسی از اول مهر ماه آتی در مدار تولید قرار می گیرد

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄  12  =