سرعت در ارائه خدمات، توسعه شبکه اینترنتی و ابزارسازی در تامین مالی سه ماموریت بانک اقتصاد نوین

دکتر بت شکن عنوان کرد:

مدیرعامل بانک اقتصادنوین افزایش سرعت در ارائه خدمات بانکی، توسعه شبکه اینترنتی، ابزارسازی در تامین مالی بنگاه‌ها با تاکید بر پتانسیل‌های بین بخشی در بازارهای پول و سرمایه را به عنوان بخشی از ماموریت بانک‌ها در سال جاری دانست و گفت: با هدف توسعه فضای اقتصادی کشور مجموعه هلدینگ اقتصادنوین تجربیات و دانش را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: با هدف توسعه فضای اقتصادی کشور مجموعه هلدینگ اقتصادنوین تجربیات و دانش را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

دکتر محمدهاشم بت‌شکن در نخستین همایش "بانکداری تجاری" این بانک که با حضور صاحب نظران بازار پولی کشور، اعضای هیات مدیره، معاونین، مدیران و جمع کثیری از همکاران این بانک برگزار شد، با اشاره به این که در فضای رقابتی امروز آزمون و خطا برای پیشبرد اهداف، جایگاهی در برنامه‌ریزی‌ها ندارد، افزود: برای حفظ مزیت‌های رقابتی استراتژی و رویکرد مناسب جهت مواجه با محیط، بهره‌مندی از سرمایه انسانی توانمند و هوشمند ضروری است.

وی اظهار داشت: به دلیل تغییر دائمی شرایط، استراتژی مناسب باید با شرایط روز منطبق باشد و در صورتی که با شرایط روز انطباق لازم را نداشته باشد سرانجام سازمان را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

دکتر بت‌شکن در ادامه با اشاره به اینکه بانک اقتصادنوین در مواجهه حرفه‌ای به محیط کسب و کار رویکرد Proactive را استراتژی خود می‌داند، گفت: بر این اساس بانک ابتکار محیط کسب و کار را در دست گرفته و متناسب با آن به صورت ماندگار و موثر حرکت می‌نماید. بدیهی است زمانی این رویکرد قابل اجراست که ضمن شناخت محیط کسب و کار بتوانیم در تغییرات آن موثر باشیم و لازمه آن آگاهی، بروز بودن، حرفه‌ای گری و داشتن حرف نو در سطح جامعه حرفه‌ای است.

وی گفت: بر این اساس در بانک اقتصادنوین؛ "داشتن حرف نو و منشاء اثر بودن در محیط کسب و کار بانک" یک ارزش سازمانی تلقی شده، مطالعه دقیق، تفکر همه‌جانبه، تحلیل واقعی و مشارکت فعال در توسعه علم، تمایز بانک اقتصادنوین در بازار پولی کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین تطبیق با محیط کسب و کار را زمینه ساز ایجاد موقعیت ثبات در سازمان دانست و افزود: در رویکردی فراگیرتر تنها در صورت راهبری، هدایت و ساخت محیط کسب و کار است که ماندگاری و رشد سازمان در فضای رقابتی رقم خواهد خورد.

وی به تبدیل "منابع انسانی" به "سرمایه انسانی" و در نهایت ایجاد ارزش افروده در این بانک اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی لازم است که همه همکاران دارای تفکر علمی و انتقادی باشند و با آگاهی از دانش روز، بانک را به سازمانی یادگیرنده تبدیل و منشا اثر مثبت و ماندگار باشند که لازمه حرکت به سمت سازمانی یادگیرنده، مطالعه، تحقیق و پژوهش است.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین یکی از مشکلات اقتصاد کشور را نبود تفکر علمی و انتقادی عنوان کرد و افزود: لازمه تفکر علمی گذراندن 7 مرحله جمع‌آوری و بررسی نظرات مختلف، تقسیم بندی موضوع، آزمون مولفه‌های مختلف، شناسایی مواضع مختلف و بررسی استدلال‌های متفاوت و در نهایت حذف نظرات کم ارزش و ارزش‌گذاری و قضاوت است.

دکتر بت‌شکن با بیان اینکه تفکر علمی و مشورت با دیگران در آموزه‌های دینی نیز تاکید شده است گفت: برگزاری همایش تخصصی، راهکاری جهت نهادینه سازی تفکر علمی جهت توسعه و بهبود فضای کسب و کار بانک است که در این راستا نخستین همایش بانکداری تجاری توسط بانک اقتصادنوین برگزار شد.

وی با اشاره به این که بانک های خصوصی به دلیل ویژگی ذاتی می‌توانند نوآوری، ابتکار عمل و راه‌حل‌های نوین تامین مالی ارائه کنند افزود: ارائه راهکارهای ویژه برای کسب و کارها برگ برنده‌ای برای بانک‌های خصوصی به شمار می‌آید.

وی افزایش سرعت در ارائه خدمات بانکی، توسعه شبکه اینترنتی، ابزارسازی در تامین مالی بنگاه‌ها با تاکید بر پتانسیل‌های بین بخشی در بازارهای پول و سرمایه را به عنوان بخشی از ماموریت بانک‌ها در تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: پیاده‌سازی طرح‌های تامین مالی متناسب با چرخه نقدینگی و کسب و کار و بهره‌گیری از ظرفیت هم‌افزای هلدینگ مالی به عنوان سایر پتانسیل‌های مطرح بانک‌های خصوصی از جمله راهکارهای برون رفت شرایط فعلی به شمار می‌رود که در صورت توجه به آن موجب رونق کسب و کار خواهد شد.

دبیر نخستین همایش بانکداری تجاری نیز در این همایش ابعاد اجرایی و علمی این همایش را توصیف کرد.

کیانوش رضایی گفت: این همایش با سه هدف کلان، علمی و عملیاتی برگزار شد که در بخش اهداف کلان تبیین ضرورت نقش رهبری بانک اقتصادنوین در زمینه دانش نظام بانکی کشور برای افق 1400، نهادینه کردن اصول دانش محوری در بانک اقتصادنوین، نهادینه سازی معیارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده در بانک اقتصادنوین، بهره‌گیری از تخصص، تجربه و خلاقیت کارکنان بانک اقتصادنوین، تلاش برای نقش آفرینی همکاران بانک اقتصادنوین در ادبیات صنعت بانکداری و بهره‌برداری از مطالعات و تلاش‌های علمی همکاران جهت پیشبرد اهداف بانک اقتصاد نوین مورد توجه بوده است.

در بخش اهداف علمی نیز استفاده از روش‌های جدید علمی و پژوهشی دارای کاربرد عملیاتی، بکارگیری نتایج پژوهش‌های کاربردی به عنوان مبنای تصمیم گیری، جلب مشارکت پژوهشگران در پیشبرد اهداف بلند مدت بانک اقتصادنوین، شناخت عمیق‌تر فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی بانک و گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی همکاران بانک اقتصادنوین مورد توجه بود ضمن اینکه ارائهً راهکارهای مناسب در خصوص حل مسائل و مشکلات موجود بانک، حفظ ارتقای سطح علمی و توان پژوهشی کارکنان، ارائهً فرآیندها، راهکارها، محصولات و خدمات جدید به بانک، شناسایی، پرورش و بکارگیری نیروی انسانی خلاق و مؤثر در بانک از جمله اهداف عملیاتی این همایش بوده است.

رضایی در تشریح مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش گفت: در فراخوان صورت گرفته 177 چکیده مقاله دریافت شد که پس از بررسی و اولیه، 120 مقاله توسط همکاران به دبیرخانه همایش ارسال شد، کمیته علمی همایش به ریاست دکتر حسین عبده تبریزی و با حضور استادان دانشگاهی متخصص حوزه پولی و بانکی با نگاه علمی و پژوهشی و نگاه کاربردی مقالات را ارزیابی و داوری نمودند و در نهایت 8 مقاله در قالب چهار پنل تخصصی اقتصاد بازار سرمایه، سرمایه انسانی، بانکی و بازاریابی ارایه شد و 12 مقاله نیز به شکل پوستر در معرض دید مدعوین همایش قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این همایش یک‌روزه دکتر محمد طبیبیان رئیس اسبق موسسه عالی بانکداری به عنوان سخنران اصلی، دکتر کوروش پرویزیان عضو شورای پول و اعتبار و رییس موسسه عالی بانکداری به عنوان رئیس پنل بانکی، دکتر علی ارشدی مدیر امور پژوهش پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان رئیس پنل اقتصاد و بازار، دکتر بهزاد ابوالعلایی استاد دانشگاه به عنوان رئیس پنل سرمایه انسانی و دکتر امیر اخلاصی استاد دانشگاه به عنوان رئیس پنل بازاریابی حضور داشتند.

نخستین همایش بانکداری تجاری با استقبال فراوان کارکنان بانک اقتصادنوین روز پنج‌شنبه 28 مهر ماه سال جاری برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −    =  71