چگونه بدهی‌۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها ۹۳ هزار میلیارد تومانی شد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تایید بدهی حدود 93 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها بهترین سازوکار بازپرداخت این بدهی را لوایح بودجه و فروش یا تهاتر اموال، شرکت‌ها، دارایی‌ها و پروژه‌های دولتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بدهی دولت به نظام بانکی بر اساس لایحه‌ای است که دولت در سال 1386 به مجلس آورد بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان بود و حالا با افزایش نقدینگی کشور به 430 هزار میلیارد تومان این بدهی به حدود 93 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: دولت در آن سال قصد بازپرداخت 7000 میلیارد تومان ارز بدهی‌هایش را داشت ولی به دلیل شفاف نبودن منابع با مخالفت مجلس روبرو شد.

نماینده مردم تربت جام علت افزایش بدهی دولت به نظام بانکی را کاهش درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت و استقراض دولت از نظام بانکی دانست و افزود: این نقیصه باید توسط دولت و مجلس رفع شود. کارشناسان دولت باید سازوکارهای مناسبی را برای بازپرداخت بدهی ده‌ها هزار میلیارد تومانی دولت به نظام بانکی جستجو کنند و آنجا که نیاز به مجوز مجلس است، پیشنهادات‌شان را در قالب لایحه به مجلس ارسال کنند، مجلس نیز نظرات اصلاحی خود را در لایحه اعمال و تصویب می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  +    =  58