خریدهایی برای قهرمان نشدن استقلالی ها!

مدیر عامل استقلال در طول فصل نقل و انتقالات نیز تاثیر بسیار زیادی بر خریدهای فصل باشگاه گذاشت و حتی اجازه نداد چند بازیکن مورد علاقه سرمربی نیز جذب شوند و مجتبی جباری را نیز از تیم اخراج کرد

قانون آنلاین-تیم استقلال در 4بازی که در فصل جدید در لیگ قهرمانان آسیا انجام  داد از بازیکنان و ترکیب جدیدی بهره جست که حاصل تفکرات کادر فنی و مدیران این باشگاه جهت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا  بود. علی فتح الله زاده از فصل گذشته معتقد بر این بود که تشعشع ستاره سوم را مشاهده  می کند!

 مدیر عامل استقلال در طول فصل نقل و انتقالات نیز تاثیر بسیار زیادی بر خریدهای فصل باشگاه  گذاشت و حتی اجازه نداد چند بازیکن مورد علاقه سرمربی نیز جذب شوند و مجتبی جباری را نیز از تیم اخراج کرد. این که به واقع این باشگاه چگونه خود را برای قهرمانی در آسیا آماده کرده بود مساله ای است که جای بررسی های مختلفی دارد. یکی از فاکتورهای مهم استقلال برای به دست آوردن این عنوان خرید بازیکن در فصل جدید بود که استقلال در این آزمون موفقیت چندانی به دست نیاورد و اکثر بازیکنان خریداری شده  نمره مثبتی از خود برجای نگذاشتند. این در حالی است که از بین بازیکنان جدا شده بازیکنان موثری چون مجتبی جباری و علی حمودی به چشم می خوردند که استقلال نتوانست جایگزین مناسبی برای آن ها پیدا کند. با هم این بازیکنان را مرور کنیم.
آندرانیک تیموریان
شاخص ترین خرید این فصل استقلال بازیکن سابق این تیم محسوب می شد که با وجود پیشنهادات مناسب بنا به گفته مدیر عامل باشگاه تنها به عشق استقلال به این تیم آمد و در دوبازی این تیم به میدان رفت. گل زیبای او به بوریرام مهم ترین نکته مثبت این بازیکن بود. هرچند آندو در بازی رفت مقابل اف سی سئول چندان خوب بازی نکرد و در دقایق انتهائی تعویض شد، اما با این حال عدم حضور او در بازی برگشت مقابل سئول احساس شد.
محمد قاضی
خرید مورد علاقه علی فتح الله زاده که به خاطر این که با پورشه پرسپولیسی ها به تمرین استقلال آمد، کری خوانی شدیدی را علیه مدیر عامل پرسپولیس به وجود آورد. همان بازیکنی که فتح الله زاده معتقد است گل زدن او مزه دیگری می دهد. با این حال  به عنوان مهاجم اول استقلالی ها تنها یک گل در 4بازی  لیگ قهرمانان به ثمر رساند و و در بازی رفت مقابل اف سی سئول نیز بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و یک گل حساس را نزد. او در بین بازیکنان جدید استقلال با بیش از 310 دقیقه  بیشترین حضوردر میدان را داشت.

پژمان نوری
قلعه نوعی به جای این که داور عربستانی را مورد سرزنش قرار بدهد که پنالتی این تیم را نگرفت، در ان صحنه باید  پژمان نوری را مورد شماتت قرار بدهد که در آن  فرصت عالی خودش را به زمین زد تا پنالتی بگیرد. پژمان در بیش از 200 دقیقه ای که  در سه بازی به میدان رفت تقریبا در اکثر پست ها به میدان رفت ، ولی در هیچ کدام   انتظارات را برآورده نکرد. او یکی از کسانی است که هواداران به شدت معتقدند نباید در این فصل به استقلال می آمد.
احمد جمشیدیان
خرید مورد علاقه امیر قلعه نوعی که هنوز در لیگ به میدان نرفته است . او از نیمه دوم بازی رفت با اف سی سئول به میدان رفت و آن جا حضور نسبتا خوبی داشت. در بازی برگشت جدای فرصت های خوبی که از دست داد بازی  خوبی از خود به نمایش گذاشت. با این حال  او نیز نتوانست جانشین خوبی برای جباری باشد.

محمد مهدی نظری
این بازیکن شیرازی جای چهار مهاجم جدا شده ( فرزاد حاتمی، امین منوچهری، ایمان موسوی و میثم بائو) به استقلال آمد و از معدود بازیکنان زیر 25 سال استقلال محسوب می شود. با این حال نظری نشان داده که نسبت به بازیکنان جدا شده توانایی های کمتری دارد. گزارشگران بازی تنها به تلاش او اشاره می کنند.اما نظری بازیکنی نیست که بتواند ورق بازی را برگرداند.

فردین عابدینی
این بازیکن نیز بعد از خدمت دوران سربازی به استقلال برگشته و جوان ترین بازیکن اصلی استقلال محسوب می شود. اما عابدینی هنوز نتوانسته خودش را در ترکیب اصلی استقلال جا بیندازد و دو دوبازی مجموعا 40 دقیقه بازی کرد. عابدینی حداقل دراین فصل به درد استقلال در آسیا نخورد و تنها میانگین سنی استقلال را کاهش می داد.
گوران لاوره
این بازیکن تنها برای چند ثانیه در بازی برگشت مقابل بوریرام به میدان رفت و داور سوت پایان بازی را زد. این بازیکن را جانشین مجتبی جباری در استقلال می خواندند، اما ما هیچ گونه بازی از او ندیدیم که این موضوع را ثابت کندو عیار او مشخص شود. به راستی  اگر قرار بود به استقلال بیاید و بازی نکند، چرا باید استقلال  در این گرانی ارز هزینه او را پرداخت کند.

نیکبخت واحدی
امیر قلعه نوعی در توضیح خرید او اشاره کرد که با آوردن نیکبخت قصد داشته روزی بچه نیکبخت را بدهد. نیکبخت در زیر فشار شدید هواداران استقلال به این تیم آمد و همان طور که هم حدس زده می شد به هیچ وجه آمادگی لازم را ندارد.او حتی یک دقیقه هم درلیگ قهرمانان  آسیا بازی نکرد تا همه بیشتر از کار نیکوکارانه! قلعه نوعی متعجب شوند .

لازم به توضیح است استقلال در فصل جدید بازیکنانی چون حسن اشجاری ، عباس محمد رضایی، ویسنته آرزه، کیانوش رحمتی، فرزاد حاتمی، ایمان موسوی، علی حمودی و مجتبی جباری را از دست داد و ماینگین سنی تیم خود را نیز افزایش داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  89  =  96