انتقاد OECD از توافق بدهی دولتمردان آمریکایی

رییس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) از توافق بدهی که میان کاخ سفید و کنگره انجام گرفت، به دلیل در برنداشتن راه‌کار واقعی برای پایان دادن به مشکلاتی که اختلافات بدهی به دنبال دارد، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا اختلاف میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در کنگره آمریکا برای تصویب بودجه سال مالی جاری و افزایش سقف بدهی دولت، بازارهای مالی را از اوایل ماه جاری در اضطراب نتایج بن بست بودجه و بدهی فرو برده بود.

 

جمهوریخواهان به دنبال بهره برداری از نیاز دولت به افزایش سقف استقراض 16.17 تریلیون دلاری برای تغییر دادن قانون بیمه درمانی پیشنهادی اوباما بودند که بخشی از برنامه وی برای کاهش هزینه‌ها است. توافق لحظه آخر که چهارشنبه هفته گذشته برای جلوگیری از ورشکستگی آمریکا میان کاخ سفید و کنگره انجام گرفت، خطر ورشکستگی را رفع کرد اما تحت این توافق، تنها تا 15 ژانویه اعتبار مورد نیاز دولت تامین می‌شود و سقف بدهی نیز تا هفتم فوریه افزایش داده شد از این رو آمریکایی‌ها اوایل سال آینده با نبرد بودجه تلخ‌تری روبرو خواهند بود.

 

بر اساس گزارش رویترز، خوزه آنخل گوریا، دبیرکل OECD در شهر پاناما به خبرنگاران اظهار کرد که ماه‌های دشواری پیش رو است زیرا هیچ راه‌کار واقعی برای حل بن بست بدهی، وجود ندارد.

 

رهبران کشورها و روسای سازمان‌هایی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با ابراز نگرانی نسبت به خطر ورشکستگی آمریکا، نسبت به پیامدهای فاجعه باری که می‌تواند بر اقتصاد جهانی داشته باشد، مکررا هشدار داده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  81  =