سفر دو هفته‌ای به کره، جایزه قهرمانی در جام تکواندوی سفیر

نشست خبری اولین دوره مسابقات تکواندوی جام سفیر کره‌جنوبی در خانه تکواندو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایسنا در این نشست خبری، ابتدا سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو گفت: پیش از این، سه دوره مسابقات تکواندو را همزمان با سالروز آغاز روابط دیپلماتیک ایران و جمهوری کره برگزار کرده بودیم که آن رقابت‌ها با عنوان جام صلح و دوستی برگزار می‌شد. این دوره از رقابت‌ها هم اولین دوره‌ای است که با نام جام سفیر برگزار می‌شود.

وی افزود: ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تحکیم روابط کشورها به شمار می‌رود و رشته تکواندو هم به خاطر افتخاراتی که ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک به دست آورده‌اند، محبوبیت زیادی دارد و همین مساله در تحکیم روابط دو کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه فصل جدیدی از همکاری‌های بین ایران و کره‌جنوبی باز شده است، گفت: پس از راه‌اندازی دانشگاه علمی – کاربردی تکواندو و بردن این رشته در بحث آکدمیک، تبادل استاد را با کره‌ای‌ها در برنامه داشتیم و به همکاری‌های خوبی هم دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: با حمایت‌هایی که شخص سفیر کره در ایران داشته شاهد هستیم که این مسابقات برگزار می‌شود و امیدوارم برگزاری این مسابقات در سال‌های آینده هم استمرار داشته باشد. استمرار اینگونه رقابت‌ها به ایجاد روابطی محکم‌تر کمک زیادی می‌کند.

پولادگر در پاسخ به این سوال که چرا در این دوره از رقابت‌ها نمایندگان بانوان حضور ندارند، گفت: به هرحال محدودیت‌هایی در بحث هزینه‌ها داشتیم که تصمیم گرفتیم امسال این رقابت‌ها با بخش مردان شروع شود. ان‌شاءالله در سال‌های بعد با مساعدت‌هایی که انجام می‌شود و شرایط بهتری که به وجود می‌آید، مسابقات را در دو بخش مردان و زنان برگزار خواهیم کرد.

در بخش دیگری از این نشست، سفیر کره‌جنوبی گفت: از اینکه توانسته‌ایم جام سفیر را با همکاری فدراسیون ایران برگزار کنیم، خیلی خوشحالم. امیدوارم این رقابت‌ها روزی در سطح بین‌المللی برگزار شود. در صحبتی که با فدراسیون ایران و چندین شرکت کره‌ای داشتیم، قرار شده است این رقابت‌ها به صورت سالیانه برگزار شود.

وی افزود: این دوره از رقابت‌ها همزمان با آغاز روابط دیپلماتیک ایران و کره برگزار می‌شود. هرچند رقابت‌های امسال به صورت داخلی است و تکواندوکارانی از ایران حضور دارند، اما قصد داریم در سال‌های آینده این رقابت‌ها را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و تکواندوکارانی از کره و دیگر کشورهای همسایه در این مسابقات شرکت کنند.

سفیر کره‌جنوبی در ایران افزود: در صورتی که موفق شویم این دوره از رقابت‌ها را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم، مطمئن هستم یکی از بهترین رقابت‌هایی می‌شود که در سطح تکواندوی جهان برگزار خواهد شد. آرزوی اول من این است که این رقابت‌ها بین‌المللی شود. آرزوی دومم این است که بتوانم قهرمانان تکواندوی جهان را به این رقابت‌ها بیاورم و قهرمانان جام سفیر روزی بتوانند مدال‌های المپیک را کسب کنند.

وی ادامه داد: به نفرات برتر این رقابت‌ها جوایز نفیسی اهدا می‌شود و قهرمان قهرمانان این مسابقات، یک سفر دو هفته‌ای را به کره‌جنوبی خواهد داشت. امیدوارم این جوایز انگیزه خوبی شود تا ورزشکاران بهتری در این رقابت‌ها شرکت کنند.

سفیر کره‌جنوبی در پاسخ به این سوال که چرا هیچ تیمی از کره در این رقابت‌ها شرکت نکرده است، گفت: در واقع این جام به صورت ملی برگزار می‌شود و ورزشکاران ایران حضور دارند. اما امیدوارم در سال‌های بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود. در آن زمان قول می‌دهم که حتما چند تیم از کره در این رقابت‌ها شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که قصد دارد این رقابت‌ها را هر ساله در همین زمان برگزار کنند، گفت: امروز برای ایران و کره معنای خاصی دارد و آن هم آغاز روابط دیپلماتیک است. برنامه ما این است که هر ساله این رقابت‌ها را در چنین روزی برگزار شود. البته شاید هم تغییر دهیم.

نماینده شرکت ال‌جی در مورد این برنامه گفت: روح تکواندو با روحیه ایرانیان همخوانی دارد و خوشحالم که در ایران دو میلیون نفر تکواندو کار می‌کنند. امیدوارم سال‌های بعد شرایطی را در نظر بگیریم که قهرمانان بهتری به مسابقات بیایند.

اولین دوره مسابقات تکواندو جام سفیر کره امروز (چهارشنبه) یکم آبان با حضور 128 تکواندوکار از سراسر کشور در خانه تکواندو در حال برگزاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1