مرسی در اولین جلسه دادگاه: من رئیس جمهور قانونی هستم

مرسی در دادگاه از پوشیدن لباس زندان خودداری کرد اما قاضی تلاش کرد و اصرار داشت مرسی حتما لباس ویژه زندانیان را به تن کند ولی مرسی از پذیرش این موضوع خودداری کرد ولی در قفس متهمان قرار گرفت.

اولین جلسه دادگاه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر ناتمام ماند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مرسی در جلسه دادگاه خطاب به قاضی گفت که او همچنان رئیس جمهور مشروع و قانونی مصر و این دادگاه نامشروع و غیرقانونی است.

مرسی تاکید کرد دادگاه را به رسمیت نمی شناسد. وی گفت: من رئیس جمهور هستم و به زور و اجبار به اینجا منتقل شدم و این اقدام خلاف است.

مرسی در دادگاه از پوشیدن لباس زندان خودداری کرد اما قاضی تلاش کرد و اصرار داشت مرسی حتما لباس ویژه زندانیان را به تن کند ولی مرسی از پذیرش این موضوع خودداری کرد.

در این دادگاه علاوه بر مرسی، 14 عضو ارشد اخوان المسلمین مصر از جمله العریان و البلداجی در جایگاه متهم حاضر بودند.
خانواده مرسی گفته است که در محل دادگاه حاضر نشد چرا که دادگاه را به رسمیت نمی شناسد.
 
شبکه دولتی النیل مصر اعلام کرد: دادگاه به دلیل داد و فریادهای متهمان، متوقف شد. این جلسه دادگاه نیم ساعت بیشتر طول نکشید و متوقف شد.
در این جلسه دادگاه، محمد مرسی در قفس متهمان قرار گرفت.

یکی از افراد حاضر در دادگاه مرسی هم به رویترز گفت که مرسی با به چالش کشیدن دادگاه، فریاد می زد: سرنگون باد سرنگون باد حکمرانی نظامیان .
او همچنین خود را رئیس جمهور مشروع و قانونی کشور توصیف کرد.

این دادگاه در محل آکادمی پلیس در حومه قاهره برگزار شد یعنی همان مکانی که قبل از این حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر بارها در قفس متهمان این دادگاه حاضر شد.

هنوز هیچ عکسی از حضور مرسی در دادگاه منتشر نشده است.
در خارج از محل دادگاه نیز شمار زیادی از هواداران و مخالفان مرسی و اخوان المسلمین تجمع کرده بودند. همچنین زدوخوردهایی میان حامیان مرسی و اخوان از یک سو و نیروهای پلیس از سوی دیگر روی داد و پلیس از گاز اشک آور نیز استفاده کرد.

بعد از توقف جلسه ، مرسی با استفاه از بالگرد ارتش به زندان برج العرب در شهر اسکندریه منتقل شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

87  +    =  97