هوای تهران سالم شد، زوج و فرد همچنان از درب منازل

هوای تهران از شرایط ناسالم و در آستانه هشداری که دو روز گذشته بود، خارج شده و اکنون سالم است. اما محیط زیست استان تهران اعلام کرده زوج و فرد ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد شاخص ظهر امروز به زیر عدد 100 رسیده است، یعنی هوا تا حدود زیادی سالم است. طبق استانداردها، اگر عدد شاخص بالای 100 باشد، هوا برای گروه های در معرض خطر، ناسالم است. بالاتر از 150 هم به مرحله هشدار و ناسالم برای همه گروه ها می رسد.

اما با توجه به ناپایداری هوا و همچنین اجرای طرح زوج و فرد سراسری از در خانه ها و البته تعطیل شدن برخی مدارس و کاهش ساعت کار، صبح امروز شاخص روی عدد 101 و ظهر روی عدد 97 بود.

اما با وجود این، به گفته محمدهادی حیدرزاده، رییس محیط زیست استان تهران فردا هم مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی استان تهران به غیر از شهرهای دماوند و فیروزکوه تعطیل هستند: همچنین ساعت کار ادارات تا 2.5 است.

غیر از این محیط زیست استان تهران در اطلاعیه بر ادامه داشتن زوج و فرد سراسری در هفته آینده هم تاکید کرد. اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این اطلاعیه از توجه و همکاری عموم مردم و شهروندان در راستای اجرای این طرح و نیز پلیس راهور تهران بزرگ به جهت هماهنگی و برقراری مناسب طرح زوج و فرد خودروها از مبدأ تقدیر و تشکر کرده است.

دراین اطلاعیه آمده است:

باتوجه به وضعیت آلودگی هوا و شرایط ایجاد شده چند روز اخیر،‌ همچنان تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در دستور کار قرار دارد. طرح تردد زوج و فرد خودروها از مبدأ کماکان ادامه دارد و در صورت خروج از وضعیت شرایط ناسالم هوا، رفع محدودیت تردد زوج و فرد خودروها از درب منازل متعاقباً‌ طی اطلاعیه های بعدی در هفته آینده اعلام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10