پیش بینی روند بازار جهانی در حوزه Core Banking /حجم بازار ۱۰.۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۱۷

سلنت (Celent) گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی می‌شود حجم بازار core banking جهانی تا سال 2017 میلادی به 1/ 10 میلیارد دلار برسد./در کل سلنت (Celent) پیش‌بینی می‌کند core banking در آمریکای شمالی (به استثنای مکزیک) با نرخ 7/ 3 درصد، در اروپا با 5/ 3 درصد، در آسیا و اقیانوسیه با 3/ 4 درصد و در آمریکای لاتین با 1/ 4 درصد رشد کند./در اروپا شاهد روند بسیار کند جایگزینی سیستم‌های core banking قدیم با جدید خواهیم بود/در بازارهایی ک نوظهور اشتهای بیشتری برای جایگزینی core banking وجود خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طبق گزارش جدیدی که موسسه تحقیقاتی سلنت (Celent) به تازگی منتشر کرده است؛ پیش‌بینی می‌شود حجم بازار core banking جهانی تا سال 2017 میلادی به 1/ 10 میلیارد دلار برسد.

بر اساس مطالعات این شرکت، حجم تخمینی بازار جهانی core banking در حال حاضر 6/ 8 میلیارد دلار است علاوه بر آن انتظار می رود در 4 سال آینده این بازار 4 درصد رشد کند.

بر اساس یافته‌های سلنت (Celent) در آمریکای شمالی، افزایش تقاضا پس از برهه‌ای رکود برای سیستم‌های core banking جدید یا core banking جایگزین به نقطه‌ای رسیده است که تعداد کمی از بانک‌های بزرگ این چالش را قبول می‌کنند و از سوی دیگر تعداد بیشتری از بانک‌ها با مشاهده عملیات‌های موفقیت‌آمیز زیاد، جرات پیروی از روند را می‌یابند؛ این در حالی است که بانک‌های کوچک آمریکایی به کندی گذر به پایه‌های نوین core banking را انجام می‌دهند.

در اروپا شاهد روند بسیار کند جایگزینی سیستم‌های core banking قدیم با جدید خواهیم بود و از سوی دیگر در بازارهایی که نوظهور هستند و با سرعت بیشتری آن را مردود می‌کنند؛ اشتهای بیشتری برای جایگزینی core banking وجود خواهد داشت تا به این ترتیب پاسخگوی نیازهای مدام در حال تغییر منطقه جغرافیایی خاص باشند.

در کل سلنت (Celent) پیش‌بینی می‌کند core banking در آمریکای شمالی (به استثنای مکزیک) با نرخ 7/ 3 درصد، در اروپا با 5/ 3 درصد، در آسیا و اقیانوسیه با 3/ 4 درصد و در آمریکای لاتین با 1/ 4 درصد رشد کند.

هرچند نحوه عملکرد بانک با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه متفاوت است اما سلنت (Celent) گزارش می‌دهد که 3 روند معمول در سراسر جهان وجود دارد. این 3 روند عبارت‌اند از: افزایش تمایل به در نظر گرفتن روش‌های core banking جایگزین (خواه یک بانک بزرگ باشد یا از روشی مرحله‌بندی شده استفاده کند)؛ هزینه و تقاضای مشتری عوامل اصلی هستند که بانک‌ها را به تغییر سیستم core banking تشویق می‌کنند؛ تکامل محصولات فروشنده به نحوی که نیازی به نگرانی درباره عملکرد آن‌ها وجود نداشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  −  64  =