گزارش کوتاه عراقچی آخرین وضعیت مذاکرات

– عراقچی ، معاون وزیر خارجه در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات گفت: مذاکرات سخت و فشرده ادامه دارد و معلوم نیست امشب نتیجه ای حاصل بشود یا نه. دعوا بر سر کلمات در متن توافق نامه است و بحث اصلی بر متوازن بودن گام های متقابلی است که طرفین باید بردارند.

– وزرای امور خارجه 1+5 با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی دیدار کردند.

– جلسه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جان کری همتای آمریکایی او و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اتمام رسید. هنوز درباره نتیجه جلسه چیزی اعلام نشده است.

– خبرنگار بی‌بی‌سی که در ژنو حاضر است، می‌گوید دیپلمات‌های غربی در پی این هستند که به توافق موقتی شش ماهه با ایران دست یابند. گفته می‌شود که این توافق شامل توقف موقتی برنامه هسته‌ای ایران در قبال تعلیق یا رفع بخشی از تحریم‌ها است. مذاکره‌کنندگان ایرانی هشدار داده‌اند که در برابر "زیاده‌خواهی‌های" غرب کوتاه نخواهند آمد.

– حضور خودروهای زرهی در اطراف هتل محل مذاکرات توجه مردم و خبرنگاران را به خود جلب کرده است.

– دقایقی پیش دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و همتای آمریکایی خود (کری)  با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (اشتون) آغاز شد.

– خروج فابیوس ، وزیر خارجه فرانسه ، از محل مذاکرات ، این گمانه زنی را ایجاد کرده که باز هم فرانسه در صدد به هم زدن بازی است. برخی خبر داده اند او می خواهد به فرانسه برگردد ولی این خبر هنوز تأیید نشده است .

– محمد جواد ظریف: مذاکرات به موضوعاتی رسیده که محل اختلاف با طرف مقابل است. به مردم اطمینان می دهم در هر توافقی ، غنی سازی متوقف نمی شود. در برابر زیاده خواهی ها می ایستیم. اکنون در مرحله تدوین متن هستیم و چون این مرحله حساس است و به حقوق مردم  ایران ارتباط دارد، باید در کلمات و عبارات دقت کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  6