سلطان قابوس، مرد پشت پرده توافق ژنو

پادشاه عمان در نخستین روزهای آغاز به کار دولت حسن روحانی، در سفری غیرمعمول به تهران آمد. او در این سفر سه روز در تهران ماند اما در این مدت تنها با رهبری و رئیس جمهور ایران دیدار کرد. به فاصله چند روز پس از سفر سلطان قابوس، وزیر دفاع عمان هم راهی تهران شد. در همان مقطع گمانه زنی مبنی بر گام بزرگ سلطان قابوس برای میانجیگری میان ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته ای تهران مطرح شد اما هیچ گاه هیچ منبع رسمی علنی چنین چیزی را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از عصر ایران با وجود گذشت روزها از دست یابی ایران و گروه 1+5 به توافق بر سر مسئله هسته ای تهران اما همچنان خبرها درباره بخش های مختلف تلاش ها برای رسیدن به این نتیجه منتشر می شود.

براساس خبرهای منتشر شده از سوی منابع خارجی، زمینه موفقیت میان دو طرف در ژنو، پیش از این در سلسله مذاکرات محرمانه ای میان مقامات ایرانی و آمریکایی فراهم شده بود.

این مذاکرات استثنایی میان ایران و آمریکا نیز با تلاش و میانجیگری عمان عملی شد. عصر ایران پیش از این با اشاره به نشانه ها و تحولات گذشته و حال، سفر سلطان قابوس پادشاه عمان به تهران تنها چند روز پس از آغاز به کار حسن روحانی در مسؤولیت رئیس جمهور را از احتمال جدی تلاش وی برای میانجیگری میان ایران و آمریکا مطرح کرده بود.

سلطان قابوس پادشاه عمان در نخستین روزهای آغاز به کار دولت حسن روحانی، در سفری غیرمعمول به تهران آمد. او در این سفر سه روز در تهران ماند اما در این مدت تنها با رهبری و رئیس جمهور ایران دیدار کرد. به فاصله چند روز پس از سفر سلطان قابوس، وزیر دفاع عمان هم راهی تهران شد.

در همان مقطع گمانه زنی مبنی بر گام بزرگ سلطان قابوس برای میانجیگری میان ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته ای تهران مطرح شد اما هیچ گاه هیچ منبع رسمی علنی چنین چیزی را تایید کرد.

سفر سلطان قابوس به تهران در شهریور 92

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1392/9/7/317439_224.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −  56  =