کاهش هزینه‌های موبایل بنکینگ در بانک آمریکا

تعداد مشتریان موبایل بنکینگ بانک آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری در مقایسه با یک سال گذشته 26 درصد افزایش‌یافته و به 14 میلیون نفر رسیده است؛ این امر نویدبخش کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد برای این بانک است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پرداخت صورت حساب‌ها و کنترل تراز حساب بانکی در هر مکانی با استفاده از تلفن هوشمند و تبلت برای مشتریان و کسب و کارها بسیار آسان است. از آنجا که این روش جایگزین شعبات ماشین‌های سخنگو و خود پردازهاست؛ قابلیت کاهش هزینه‌های تراکنش برای بانک را دارد و به افزایش رشد کمک می‌کند.

سهام BofA در سه ماهه سوم در مقایسه با سال گذشته 20 سنت افزایش یافت و به این ترتیب از تخمین 2 سنتی وال‌استریت پیشی گرفت.

عایدی این بانک نیز در همین بازه زمانی 4/ 5 درصد رشد کرده و به 53/ 21 میلیارد دلار رسید که کمتر از 03/ 22 میلیارد دلار تخمین تحلیل گران است؛ اما این افزایش پس از 9 ماه متوالی کاهش عایدی اتفاق افتاد.

Brian Moynihan مدیر اجرایی ارشد بانک آمریکا در بیانیه‌ای می‌نویسد: در این سه ماهه، شاهد رشدی چشمگیر در بخش وام دهی بودیم و کیفیت اعتبارات و گزارش تراز حساب‌های بانکی بهتر شد.

تدارکات برای خسارات احتمالی وام دهی از 8/ 1 میلیارد دلار در سال گذشته به 296 میلیون دلار در سال جاری کاهش یافت و هزینه‌ها نیز یک میلیارد دلار کاسته شدند زیرا 24651 موقعیت شغلی حذف شدند.

با این وجود BofA یک میلیارد دلار خسارت در بخش خدمات مسکن خود گزارش داده است و هم زمان با افزایش نرخ سود، میزان درخواست برای وام رهن مسکن افزایش‌یافته است.

گروه سیتی نیز درآمدهای سه ماهه سوم خود را کمتر از حد پیش‌بینی‌شده گزارش داده است؛ که بخشی از آن به دلیل رکود فعالیت در بخش وام رهن مسکن است.

J.P. Morgan و Wells Fargo نیز از پیش‌بینی‌ها سبقت گرفتند اما در بخش وام دهی برای رهن مسکن به ضعف اشاره کردند.

سهام BofA به میزان 7/ 1 درصد در بازار سهام افزایش یافت و سهام این بانک 19 درصد بالاتر از قیمت ماه ژوئن (پایین‌ترین قیمت سهام بانک) مبادله خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70