رشد اقتصادی سال آینده به ۳ درصد می‌رسد

معاون رئیس جمهور با اشاره به آثار اقتصادی لایحه بودجه 93 در وضعیت کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی در پایان سال آینده به 3 درصد و رشد نقدینگی به 18 تا 20 درصد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس محمدباقر نوبخت در ادامه نشست خبری امروز خود با اشاره به تقسیم‌بندی منابع مالی بودجه به 4 بخش امور عمومی،دفاعی امنیتی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی، گفت: عمده سهم از اعتبارات هزینه‌ای مربوط به بخش اجتماعی و فرهنگی است که این رقم از 56 درصد به 60 درصد رسیده است.

وی در خصوص آثار بودجه بر اقتصاد کشور گفت: در زمینه رشد اقتصادی پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی در پایان سال 92 به منفی 8 درصد و در سال آینده 3 درصد مثبت باشد.

همچنین رشد سرمایه‌گذاری که سال گذشته منفی 21.9 درصد بوده در پایان سال 92 به منفی 1.7 درصد رسیده است و در پایان 93 به رقم 1.7 تا 1.9 درصد برسد.

نوبخت با اشاره به پیش‌بینی تورم 36 درصدی در پایان سال جاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود، این نرخ در پایان 93 به رقمی حدود 21 تا 24 درصد برسد و این به معنی این است که رشد افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیش‌بینی رشد 19 درصدی نقدینگی در پایان امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود این نرخ در پایان سال آینده حدود 18 تا 20 درصد باشد.

وی همچنین نرخ بیکاری پایان 92 را 12.6 درصد برآورد کرد و افزود: پیش‌بینی نرخ بیکاری 93 رقمی بین 12.4 تا 12.6 درصد است.

نوبخت در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: به نظر ما و کارشناسان روش فعلی مطلوب نیست و در برخی موارد موجب اتلاف منابع می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تحولی که در هدفمندی داریم، برای اجرای این قانون در سال آینده دولت یک لایحه مستقل به مجلس خواهد داد که قطعا بهتر از وضعیت فعلی خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه 92 را با مکانیزم تخفیفی مدیریت می‌کنیم، گفت: الان برای کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی به این کار اختصاص می‌دهیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری به 29.9 درصد رسیده است، ابراز امیدواری کرد: این رقم تا پایان سال آینده به زیر 25 درصد می‌رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2